Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

AKG K 518 DJ (Zwart) Review

Bazz0847 23 januari 2013, 946 views

AKG K 518 DJ (Zwart)

Pluspunten

• Geluid boven verwachting, zeker na verwijderen foampjes
  • Comfort

Minpunten

• Veel goedkoop plastic
  • Lange connector
  • Trillingen in draad hoor je

Erg fijne headset, zeker gezien de prijs. Het is een on-ear headset met inklapbare oorschelpen en comfortabele kussens. Meegeleverd worden een 3.5mm naar 6.35mm jack en opberghoes. De geluidsisolatie is goed, maar daarvoor zit de headset ook wat strak op de oren. Ik heb het idee dat het in het begin erger was dan nu (na 2 weken).

Dan de geluidsweergave. Ik zie mijzelf wel als een audiofiel, maar deze headset doet het beter dan de gemiddelde in-ears. Zeker voor het geld is het boven verwachting. Laag en midden is echt prima. Het laag is strak, nauwkeurig en mooi gebalanceerd met het midden. Hoog, daarentegen, kan standaard wat beter. Na verwijderen van de foam in de schelpen is dit naar mijn idee prima. Die kun je er gewoon uitnemen, maar ook gemakkelijk naar wens terugplaatsen. Let erop dat de geluidsbeleving bij on-ear headsets veranderd met de plaatsing op de oren.

Draadlengte is perfect voor mij, maar de draad lijkt wat fragiel. Trillingen in de draad hoor je. Connector is degelijk, maar aan de lange kant. Ook het plastic op de headset zelf doet wat afbreuk aan de kwaliteitsbeleving. Minor issue wat mij betreft. Over het algemeen vind ik de looks gewoon prima.

Heb jij ook een AKG K 518 DJ (Zwart)?