Belkin OmniView IP 5216K KVM-switch (F1DP216GEA) Review

monty241070Newbie 21 januari 2013, 354 views

Belkin OmniView IP 5216K KVM-switch (F1DP216GEA)

Pluspunten

• Behoorlijke featurelijst.
  • Java Web Start maakt het in principe platformonafhankelijk.
  • 19" formaat.
  • Strak uiterlijk.
  • Nette terugkoppeling vanuit product manager bij problemen.

Minpunten

• Instabiele software.
  • Ongebruikersvriendelijk: velden wel wijzigbaar, maar geen functie.
  • Beperkt geschikt voor gebruik buiten het lokale LAN door slechte implementatie Java Web Start protocol.
  • Documentatie wijkt af van het daadwerkelijke product.

Features Score: 3
Deze Belkin KVM switch hebben we aangeschaft om een aantal servers op afstand te kunnen installeren en beheren in geval van calamiteiten. De KVM switch is ingebouwd in een 19" rack en vervolgens aangesloten met cat 6 bekabeling op de servers.
Om cat 6 bekabeling te kunnen gebruiken heb je SIM kastjes nodig. Daar gaat VGA en USB in en er komt cat 6 uit. Daardoor ben je verlost van die enorme bossen draden die je vroeger had met een KVM en een groter aantal servers.
Het apparaat voldeed niet met de meegeleverde firmware. Na een moeizame upgrade hebben we getest met de actuele firmware. Ook deze was niet stabiel, alhoewel je in ieder geval het apparaat deugdelijk kon bedienen. Overnemen van servers lukte beperkt (alleen op een MacBook, niet op een PC of terminal server).
Na een paar middagen hebben we het apparaat teruggestuurd naar de leverancier als RMA.

Heb jij ook een Belkin OmniView IP 5216K KVM-switch (F1DP216GEA)?