Creative I-Trigue L3800 (2.1, 2x 9W, 30W) Review

BAS80 30 maart 2008, 2.622 views

Creative I-Trigue L3800 (2.1, 2x 9W, 30W)

Pluspunten

• Zeer goede afwerking en design.
  • Zuiverheid van het geluid.
  • Extra draadloze afstandsbediening.
  • (ook te gebruiken in combinatie met een ZEN mp3 speler).
  • LED bar voor Bas en Volume in de bedrade afstandsbediening.
  • Geen bijkomende software.
  • De prijs.

Minpunten

• Grote bedrade afstandbediening.
  • Mindere prestaties in games. (te verwaarlozen)

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Ten eerste ben ik aan een nieuwe speakerset toe, ik heb het altijd gedaan met een Creative I-Trigue 3200]. Ik heb 3,5 jaar van dit setje genoten. 2 boxen begonnen te storen en het werd tijd voor een nieuw setje. (Ik had al een nieuw pc gebouwd begin dit jaar).
Affin, ik was dus op zoek naar een nieuwe speakerset, tussen de ¤60,- en ¤100,- . In mijn geval toch het liefst 2.1, gamen doe ik het liefst met een koptelefoon en ik luister veel muziek. Zowel streaming als MP3/CDaudio en af en toe een filmpje of tv-serie… Na een aantal winkels te hebben bezocht: Mediamarkt- BCC- Dynabyte - Paradigit-2 lokale pcboeren :X
Mijn oog was gevallen op 3 verschillende modellen; Logitech Z4, Logitech x-230 en de Creative I-Trigue L3800
Na ze alle 3 beluistert te hebben met wat muziek, viel de x230 meteen af. als het geluid te hard ging begon het te vervormen. De Z4 bracht ook een mooi geluidje voort, enkel de bass vond ik nogal doordreunen. Niet echt handig als je boven een café woont met houten vloeren. De bass knop leek ook een beetje een dood punt te hebben bij lage geluidsniveau's. Maar verder een heel leuk setje. De L3800 eens proberen, Deze speakerset klinkt ontzettend zuiver bij live en akoestische muziek, de bass is wat meer 'gedempt' maar traploos tot op het laagste geluidsniveau. Een leuke afstandbediening d'r bij, laat ik die maar nemen dan. De tas woog trouwens nog aardig wat, geen licht setje met al dat metaal. :)

Eenmaal thuis Heb ik eerst maar eens een zware gedraait en daarna heb ik mijn oude setje weggehaalt.
Aardappelschilmesje uit de keuken gehaalt en de verpakking losgehaalt. De basspeaker zat netjes in het piepschuim en de rest zat in in andere doos ingepakt in bubbeltjesfolie.
Na alles uitgepakt te te hebben ben ik het maar eens aan gaan sluiten en uitproberen natuurlijk. Er zit geen extra software bij, dus dat is alweer een pluspunt. :)
Een DvDtje van de Rolling Stones erin, en het klonk niet echt best, even naar Realtek HD audio manager gegaan en als op flat gezet. en het klonk al een stuk beter. Beetje priegelen met de winamp equalizer en ja hoor een perfect geluidje.

Ik heb verschillende muziek geprobeert, en I-Trigue L3800 komt het best tot tot zijn recht met live muziek en pop/rock/gitaarmuziek o.a. Genisis, Stones, Marley, Clapton RCHP Metallica Verschillende Harcore/oldskool streams . Met name in live opnames hoor ik instrumenten die ik nooit eerder hoorde. _/-\o_
Met streaming en oudere/slechtere mp3's heb ik ook het idee dat 'bij'ruis ook zeer goed word wegfiltert. Met films klinkt het ook heel erg goed, ik heb NFS Tokio drift erop gehad, I am legend en Taxi 4, het geluid komt ook gewoon mooi over. Voor games vind ik ze eigenlijk iets te schel klinken, koop je je speakerset puur voor games dan zou ik voor de Z4 gaan. maar met een kleine aanpassing in het geluidskaart schema naar megabass dan klinken deze boxen best wel aardig in games. Als je veel van muziek en films houd en zo nu en dan gamed dan is dit een een geweldig setje mooi geluid, en een goede degelijke afwerking. Ga je meer voor de games en House/hardcore dan raad ik een toch een Z4 aan.
Op desing en afwerking en muziek krijgt deze van mij een 9/10 maar omdat de L3800 op games toch in mijn ogen wat minder presteert krijgt hij van mij een 7/8 op films en games.
Ik heb deze set uiteindelijk bij Paradigit gekocht, waar hij momenteel ook in de aanbieding is. :)

Heb jij ook een Creative I-Trigue L3800 (2.1, 2x 9W, 30W)?

Nette review, ik ben het met je eens. Vooral over het horen van nieuwe instrumenten bij live opnames, dat viel mij ook op :D Alleen zal dit natuurlijk voor de meeste vergelijkbare boxensets gelden.
Voor gamen gebruik ik eigenlijk ook altijd mijn headset. Dit alles in combinatie met een creative Xtreme music. Ik merkte trouwens geen/weinig verschil tussen mijn creative geluidskaart icm mijn headset tov mijn onboard sound, maar met boxen erbij is een geluidskaart toch echt een grote verbetering.
(om de review perfect te maken kun je misschien nog even naar de d's en t's kijken ;))
thnx.... zat zeker te twijfelen tussen Z-4 ... en 930 van Philips.. dit leek me ook een goeien ( de I trigue.. ) maar omdat ik met name veel games speel, zal ik toch voor de Z4 gaan... toppie!
Ik heb dezelfde set en ben er erg tevreden mee, maar ben op zoek naar twee beugels om de speakers aan de muur te monteren. Ik heb namelijk een klein huis en elke vierkante centimeter die ik beschikbaar heb is waardevol.

Heeft iemand ooit beugels voor deze speakers gezien? Of zijn er beugels die hier op passen of aangepast kunnen worden?

bij voorbaat dank van een nieuwe Tweaker