Conceptronic CKVM4U 4-ports USB KVM Switch with audio (speakers + mic) Review

apodictus 15 januari 2013, 710 views

Conceptronic CKVM4U 4-ports USB KVM Switch with audio (speakers + mic)

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Werkt prima voor wat ie moet doen
  • Switched video, audio, mic en usb(2x)
  • vga+usb geintegreerd in kabels(speciale stekker aan switch kant, vga+usb aan pc kant)

Minpunten

• Loopt afentoe vast. (enige optie is alles afkoppelen om te 'resetten')
  • Kabels onhandig aan alle kanten
  • neemt veel ruimte in op bureau

Features Score: 3
Heb deze switch nu ongeveer een jaar.
Ooit gekocht voor switch tussen laptop/desktop/server.

De desktop en server is eigenlijk altijd goed gegaan. Laptops is altijd ellende, maar volgens mij is dat een ruzie tussen de intel HD4000 en mijn monitor. Met switch ertussen herkend windows de monitor sowieso niet meer en krijg ik een standard monitor driver met standaard 4:3 resoluties, terwijl ik 1680x1050 wil.

De switch zelf
Als je een switch op je bureau wil is, koop dan een groot bureau of een ander switch. Alle kabels moeten aan verschillende zijden van de rechthoek. (zie foto) Als je 4 computers aansluit heb je dus een soort ster van kabels om het apparaat. Wie dit verzonnen heeft??? Het is onhandig en neemt veel ruime in op je bureau.

Ik heb eerder op kantoor een Belkin switch gehad met dezelfde functionaliteit die alles aansluiting aan de achterkant had van het apparaat. Nam de ruimte in van een speakertje. Prima. Dat is 10x beter en ik heb me dit niet gerealiseerd toen ik deze switch kocht.

Heb jij ook een Conceptronic CKVM4U 4-ports USB KVM Switch with audio (speakers + mic)?

Hoe werkt het USB switch-en, want ik zie maar 2 usb poorten.
Ik zou hem willen gebruiken om 3 computers op 1 usb toetsenbord aan te sluiten. Is dit uberhaupt wel mogelijk ?
Dus usb toetsenbord in en dan 3 x usb uit naar de diverse computers.
Het lijkt meer een monitor en audio switch.
bvd voor een reactie
Hoi Slaapkop,

Snap je vraag en heb eea aangepast in de informatie hierboven.
De switch, switched ook usb. Hij heeft 2 usb 1.0 aansluitingen op de switch. Je kunt dus max 2 usb devices meeswitchen.

Je zit dit nu op de foto, maar de stekkers die je aansluit op de switch zijn geen gewonen vga stekkers. Er zit ook een usb signaal in. Aan de pc kan van de kabel eindigt deze dan ook in vga stekker en een usb stekker.

Ik zelf heb dus de usb ontvanger van mijn microsoft desktopset (muis+keyboard) erin zitten. Werkt prima

Hoop dat dit je helpt

[Reactie gewijzigd door apodictus op 19 augustus 2013 21:55]