Sanyo Eneloop Batterijen 4x AA (+2000mAh) (Ready-to-Use) Review

Limoncello 15 januari 2013, 2.989 views

Sanyo Eneloop Batterijen 4x AA (+2000mAh) (Ready-to-Use)

Pluspunten

• Nauwelijks zelfontlading, zelfs na drie jaar gebruik
  • Geld dubbel en dwars waard

Minpunten

• geen

Voor mijn digitale Canon camera heb ik sinds eind 2009 deze oplaadbare batterijen. Sindsdien nooit geen problemen meer gehad met bijna ontladen batterijen.

Wat voor problemen had ik tot die tijd? Batterijen van gerenomeerde merken van bijvoorbeeld 2.500 mAh, die nauwelijks drie maanden eerder goed waren opgeladen, bleken gedurende de vakantie nauwelijks nog hun lading te hebben vastgehouden.

Eneloop batterijen van Sanyo zijn zogenoemde LSD (Low Self Discharge) batterijen die voor mij in de praktijk na een half jaar of een heel jaar in de kast te hebben gelegen (bijvoorbeeld opgeladen reserve sets) nog hun lading bijna volledig behouden hebben. In die context bezien heeft na een paar maanden een 2.000 mAh LSD batterij in feite meer capaciteit dan een 2.800 mAh gewone oplaadbare batterij die gewoon "leegloopt".

Heb jij ook een Sanyo Eneloop Batterijen 4x AA (+2000mAh) (Ready-to-Use)?

Ik heb precies dezelfde ervaring met de Eneloop batterijen. Ik heb in de loop van de tijd alle oplaadbare batterijen, zowel AA als AAA, vervangen door Eneloops.
Ter aanvulling: de prijs is ook aantrekkelijk geworden, in Nederland net iets onder de 10 voor 4 Eneloops AA inclusief verzending.

Wat de lader betreft, levert DX (DealExtreme) een prima (intelligente) Soshine 'Smart Rapid Charger' zonder verzendkosten vanuit China voor 15,60$ SKU 6152 (rond de 12). Ook hier al enkele jaren heel goede ervaring mee.

[Reactie gewijzigd door Limoncello op 15 januari 2013 14:22]

Juist.
dit nieuw voor mij.
een preview over betterijen.
maar voor batterijen goede preview ;)
Geen preview maar review!
idd super spul die eneloops
Ik heb zelf ook diverse setjes, destijds bij batterijenhuis.nl nog een mooie aanbieding dat je bij besteding van 30 euro gratis 8 eneloops kreeg. Heb de 2000mAh en de 2500 mAh. Ben er echt super over te spreken, de 2500 mAh gebruik ik in mijn flitser, waar ik ze ook in laat zitten meestal. Deze is dan gewoon gebruiksklaar wanneer ik hem nodig heb :)