Specificaties 14" (1600x900), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Lenovo ThinkPad X1 Carbon (N3N2SMH) Review

Snow_King 12 januari 2013, 1.565 views

Lenovo ThinkPad X1 Carbon (N3N2SMH)

Pluspunten

• Gewicht
  • Robuustheid
  • Vormgeving
  • Accuduur

Minpunten

• Losse schroefjes onder toetsen waardoor deze raar werkten
  • Ontbreken Ethernet poort
  • Weinig I/O aansluitingen

Mijn Lenovo T60 was aan een vervanging toe na ruim 5 jaar trouwe dienst.

Omdat ik op het punt stond op een zakenreis te gaan voor 6 weken en mijn T60 het 4 dagen voor de reis begaf moest ik snel een nieuwe laptop bestellen.

Echt veel onderzoek heb ik niet gedaan en heb na denk ik 15 minuten op internet zoeken de X1 Carbon besteld. Dit mede gevoed door mijn goede ervaringen met Lenovo en de input van collega's die de X1 (non Carbon hebben).

Gewoon een super laptop! Ik ben developer en kan er heerlijk op werken.

Van de crapware heb ik geen last, ik heb namelijk direct Ubuntu 12.04 geďnstalleerd en dat draait als een zonnetje. De batterijduur is onder Ubuntu zo'n 3 tot 4 uur.

Alles werkt out of the box, behalve de USB-to-Ethernet adapter (die ik los moest kopen), daarvoor heb ik de asix kernel module handmatig moeten compilen.

Verder mis ik wel een vaste Ethernet poort (had er namelijk niet bij stil gestaan...)

Na de laptop nu 3 maanden te hebben ben ik nog steeds érg tevreden en kan ik er heerlijk mee werken.

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad X1 Carbon (N3N2SMH)?

Dit viel me op: "... daarvoor heb ik de asix kernel module handmatig moeten compilen".
Wow, als je dat er zo maar even tussendoor doet. _/-\o_