HP Photosmart 735 (3MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.5-5.0) Review

MaZeS 25 april 2005, 340 views

HP Photosmart 735 (3MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.5-5.0)

Pluspunten

• Hoge analoge zoom
  • Eenvoudige bediening
  • Goed voor rustige vakantiefoto's

Minpunten

• Batterijverbruik (maar probleem valt mee wanneer je hele zware batterijen en goede oplader neemt)
  • Slechte binnen & schemering foto's
  • Geen standaardaccesoires
  • Zeer slecht display

Snelheid en automatiek Score: 2
Ik heb deze camera nu inmiddels ongeveer 2 jaar, en heb hem voornamelijk gebruikt als camera voor op vakantie. Daarnaast is de camera ook zo nu en dan gebruikt tijdens verjaardagen etc. Toentertijd was het een van de goedkopere modellen met toch een goede analoge zoom. Jammer dat ze die extra kosten toen alleen weg hebben bezuinigd op zo ongeveer alle accessoires(geen dus) Extra kosten die ik er dus nog bovenop heb moeten maken zijn:

-geheugenkaart
-homemade audio/video kabel voor tv aansluiten
-cameratasje voor onderweg
-batterijen
-goede oplader

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niets te klagen heb over het gebruik van de camera. Apart lcd schermpje bovenop de camera is makkelijk om snel alle instellingen te zien, en alle knoppen en menu's zijn niet zo ingewikkeld om te gebruiken. Inpluggen op pc is ook redelijk simpel, en de hp software zet alles mooi op datum op de hardeschijf (er is natuurlijk nog veel meer mogelijk, maar dat gebruikt volgens mij uiteindelijk niemand)

Wat mij echter tegen is gevallen is de kwaliteit van de foto's. Buiten in de zon is het geen probleem. Alles komt dan in het algemeen heel mooi en kleurrijk over. Binnen of in de lichte schemering is het dus een ander verhaal: Witte muren worden grijs met groen en rode puntjes(hotspots noemen ze het geloof ik?) Kleuren worden dus niet natuurgetrouw weergegeven. Het schermpje is verder ook verschrikkelijk. Grote kans dat je een auto er niet eens mee voorbij ziet komen rijden, of pas een seconde laten. Ontzettende vertraging en verloop van kleuren dus. Is bovendien ook slecht te zien bij zonnig weer. Je bent dus verplicht om in zulke omstandigheden de zoeker gebruiken, maar die klopt dus niet helemaal qua grootte met het resultaat.

Het wegschrijven van foto's duurt onafhankelijk van merk geheugenkaart ook altijd lang. Dit is overigens ook al mijn 2e exemplaar van deze camera. Eerste deed het op een gegeven moment helemaal niet meer. Garantie was overigens geen probleem.

Heb jij ook een HP Photosmart 735 (3MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.5-5.0)?