LG Nexus 4 16GB Zwart Review

Mafkees 3 januari 2013, 1.895 views

LG Nexus 4 16GB Zwart

Een kleine toelichting op de scores die ik heb gegeven.

Over het algemeen ben ik tevreden met het toestel, maar er zijn een aantal punten waarop het beter kan. De accuduur blijft problematisch. Gebruik je 'm niet tot nauwelijks dan gaat de telefoon met gemak 2 dagen mee. Gebruik je hem om af en toe even een chat te sturen of een telefoongesprek te voeren, dan gaat-ie redelijk makkelijk een dag mee.

Het design en de afwerking vind ik oké, maar er zijn een aantal opmerkingen over te plaatsen. Zo is het toestel volledig van glas (voor en achter). Niet alleen wordt het hierdoor kwetsbaar, hij blijft ook niet op ietwat schuine oppervlaktes liggen. Leg hem dus NIET op de rug- of armleuning van je leren bank.

Tot slot een korte opmerking over de fotokwaliteit. Filmpjes en foto's zien er over het algemeen prima uit. Maar het maken van foto's is lastig omdat je het toestel toch erg stil moet houden. Dit was bij de Galaxy Nexus aanzienlijk beter. Ik weet niet of dit aan de soft- of hardware ligt, maar ik ervaar het wel zo. Maar goed, foto's in daglicht en bij mooi weer zien er prima uit!

Het is een toestel met een zeer concurrerende prijs, en de mindere puntjes zijn ook weer niet zo verschrikkelijk. De Nexus 4 is heerlijk snel en heeft een prachtig scherm. Android 4.2 is ook een heerlijk OS. Met name de ingebouwde settings-shortcuts via de notification bar zijn een geweldige toevoeging.

Heb jij ook een LG Nexus 4 16GB Zwart?

Hoi Mafkees,
Je hebt problemen met gladheid/kwetsbaarheid, en had eerder ook een Nexus (Samsung Galaxy Nexus i9250 neem ik aan). Ik ondervond htzelfde op mijn i9250 en dat vond ik toen ik die kreeg ook tot op t belachelijke, maar met een bumper was het opgelost. Met een Case Mate Toughcase werd ie wel stuk dikken maar gelukkig ook stroever, en hij is ook niet meer kapot te krijgen. Iets voor de N4?

Over ICS 4.2: de camera interface vind ik vreselijk!! Met de ene hand vasthouden en dan met de andere hand nodig om met 2 vingers te zoomen! Niet in 2 tips de flitser uitgezet (al 1 teveel) maa in 4.2 eerst schijfmenu oproepen, goed kijken waar de flitser uit knop zit (ergens in midden scherm) en dan pas uitgezet. Settings handig? Ik vind van niet, scherm dimmen via knop bovenin is meer handelingen nu. Ik vind het niet okee dat technische verbeteringen (?) meteen maken dat je toestel nders bedient. En hij hapert ook meer nu. Maargoed ieder zijn ding, ik had met een bestaand toestel graag een knop gehad: "ik wil terug". Enige dat ik zou missen is de panorama foto, die is wel grappig.

Verder bedankt voor de review, hij is erg beknopt dus je zou er nog wat extra werk in kunnen stoppen als je wilt. Hoe kwam je aan je toestel en waarom deze, niet bijv een SIII of OneX+?

Evert
Ik had android 4.2 icm een app 'perfect world clock', toen was de accu echt binnen een halve dag leeg, nu sinds 4.2.2 moet ik zeggen dat de accu toch een stuk beter is...