AKG K 550 (Zwart) Review

philopher 2 januari 2013, 1.265 views

AKG K 550 (Zwart)

Pluspunten

• Erg Isolerend
  • Goede bouwkwaliteit
  • Goede geluidskwaliteit
  • Comfortabel
  • Makkelijk mee te nemen en op te bergen

Minpunten

• Erg weinig bass
  • Te lang en vast snoer (niet verwisselbaar)
  • Minder geschikt voor flaporen

Deze hoofdtelefoon uitgekozen om vooral onderweg FLAC bestanden te luisteren vanaf mijn Galaxy S3,
natuurlijk niet de beste bron maar ik heb ook plannen voor verdere uitbreiding van mijn PC met de Asus Xonar Essence STX, welke natuurlijk een beter bronsignaal geeft. ;)

Na ongeveer 3 maanden gebruik erg tevreden, absoluut geen Basshead hoofdtelefoon maar voor gemiddeld gebruik erg goed.

Toen ik eenmaal de kans had om deze aan te sluiten op een Denon PMA-2000 met als bron een SA-CD via een Denon speler was ik al helemaal verkocht,
en de K550 kreeg dan ook de milde goedkeuring van de eigenaar van de Denon apparatuur. :)

Zelf luister ik bijna alle genres, en dus ook Dubstep, Hardstyle, House, Trance, etc. wat met deze hoofdtelefoon wel wennen was.
Gelukkig zit er in mijn Galaxy een verassend goede bass boost verstopt die nouwelijks invloed heeft op de midden en hoge tonen,
wat vaak mijn eerste reden is om bass boost te vermijden. dus een tip voor eigenaars van de GS3!

De K550 isoleert erg goed, wat voor mij ook een belangrijk pluspunt is geweest.
Ik zit namelijk veel in het openbaar vervoer en heb zelf ook een bloedhekel aan lekkend geluid, om het zo maar te noemen.

De bouwkwaliteit is naar mijn mening erg goed, alles voelt heel duurzaam aan en ik hoef me geen zorgen te maken als ik mijn jonge neefje en nichtjes kennis wil laten maken met Mozart. ;)
Voor mensen met Flaporen: de K550 is vrij ondiep, wat betekent dat hij je oren platdrukt. Dit was voor mij alleen in het begin een nadeel, ik ben dus blijkbaar van mijn flaporen af haha!

Het tweede minpuntje is de kabel: deze is niet verwijderbaar, en je zit dus vast met een dikke kabel van 3 meter, wat onderweg al helemaal een ramp is.

Verder hardstikke tevreden, dus wat mij betrefd een 8,5.

-Philopher

(P.S. dit is mijn eerste review, dus kritiek is meer dan welkom!)

Heb jij ook een AKG K 550 (Zwart)?

Als je de koptelefoon op een Android device gebruikt adviseer ik PowerAMP te gebruiken. Heeft een zeer uitgebreide equalizer en je kan de bas een hele flinke boost geven zonder dat het andere tonen overlapt. Zeker met deze koptelefoon. Heb zelf een AKG 540.

Op de computer kan je via het geluidsicoontje rechtsonderin je taakbalk (windows) lage frequenties (oftewel bas) versterken.
Hoi Rickyy,

Bedankt voor je reactie, ik zal Poweramp zeker downloaden!
op de PC voorlopig nog niet nodig gezien ik toch eerst wacht tot ik mijn Asus Xonar heb, maar wederom bedankt voor de tip.
Samsung S3 is helemaal geen broerde telefoon wat betreft geluidskwaliteit, dus de upgrade naar een Xonar kan nog wel eens tegen vallen.
Hey Hobbit13, ik was hier ook even bang voor maar ik heb inmiddels de Xonar enige tijd in gebruik en het is toch echt een groot verschil!
Het is een hele fijne kaart in gebruik, en dynamiek + soundstage is toch stukken beter dan op b.v. de S3!
zeker met b.v. 24bit Vinyl opnames van Pink Floyd werken de K550 en Xonar erg goed samen, blijft nog altijd genieten en dus zeker de flinke duit waard!