Samsung SE-208AB Zwart Review

5trife 30 december 2012, 439 views

Samsung SE-208AB Zwart

Pluspunten

• De enkele CD's en DVD's die ik geschreven heb werkten goed. Uiteindelijk is deze externe schijfjes vreter een betrouwbare en goedkope oplossing. Zelfs als je maar zelden een CD nodig hebt haalt de prijs je wel over de schreef bij de aanschaf ervan.

Minpunten

• Als ik al iets negatief moet verzinnen dan denk ik aan de meegeleverde +- 50 cm lange USB Y-kabel, deze is iets te kort naar mijn mening. Mijn favoriet brand programma CDBurnerXP kan ik niet meer gebruiken, maar Samsung levert wel meteen een alternatief zoals eerder al vermeld.

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 4
De Samsung SE-208AB is een compacte en goedkope oplossing om extern CD's en DVD's te kunnen lezen en schrijven.

Aansluiting:
Het toestel beschikt over een USB 2.0 mini aansluiting. De meegeleverde USB 2.0 Y-kabel verzorgt voor data en spanning overdracht. Op een USB 2.0 aansluitingen zijn dus 2 USB poorten nodig om de Samsung SE-208AB te voorzien van voldoende spanning. Op een USB 3.0 aansluiting is het voldoende om één enkele USB poort aan te sluiten.

Lees- en schrijfsnelheden:
De SE-208AB leest en schrijft 'single layer' (4,7GB) DVD-R's en DVD+R's aan 8x.
'Dual layer' (8,5GB) DVD-R's en DVD+R's leesft hij aan 6x.
DVD-RAM schijfjes worden aan 5x gelezen en geschreven.
Alle CD-R(W)'s worden aan 24x gelezen en geschreven.

Software:
Nero Essentials krijgt u bij de Samsung SE-208AB. Het open source CDBurnerXP ondersteund deze schrijver bijvoorbeeld niet, waardoor Nero Essentials inderdaad essentieel werd.

Heb jij ook een Samsung SE-208AB Zwart?