Sennheiser RS 119 II (Blauw, Zwart) Review

drommel 29 december 2012, 5.007 views

Sennheiser RS 119 II (Blauw, Zwart)

Pluspunten

• zit comfortabel
  • licht
  • uitstekend bereik

Minpunten

• storingsgevoelig
  • geeft harde ruis na paar minuten geen audiosignaal

Ik heb deze headset gekregen, maar houd de prijs in het achterhoofd bij de beoordeling.
De headset is vrij licht, en is handig op te laden door hem op de antenne van het basisstation te hangen. Ondanks de neiging om hem hier maar constant op te hangen als hij niet in gebruik is doe ik dit maar niet om de levensduur van de batterijen te verlengen. De vorm van de 'band' vind ik wel enigszins apart, aangezien deze niet aan het midden van de schelpen vastzit maar aan de voorkant. hierdoor moeten de schelpen schuin op de oren om de band goed op het hoofd te hebben en niet te veel naar voren zodat deze afglijdt. Het klepje met gaas dat over de batterijen zit voelt wel een beetje simpel aan, maar als het goed is hoef je deze bijna nooit open te maken dus dat zou geen problemen mogen geven.

Ik heb getest hoe het bereik is door te kijken hoe ver ik weg moest lopen voordat het signaal wegviel. Op mijn werk lukte me dit niet, het signaal bleef prima. Dit was in een gebouw zo'n 40 meter, met ertussen een aantal muren en ruiten, niet slecht dus. In een gemiddeld huis zou je er dus volgens mij prima overal bereik mee moeten hebben.

De geluidskwaliteit

Ik ben geen expert, dus ik durf niet al te diep hierop in te gaan, maar ik heb wel goede oren dus ik probeer iet zinnigs te zeggen :)
Het bereik van de koptelefoon is prima, enigszins vergelijkbaar met m'n hd201. Helaas valt me wel op dat er bij stille momenten in muziek af en toe een lichte ruis te horen is. Ik probeer nog te achterhalen wat de bron van deze storing is, maar tot nu toe heb ik hem nog niet kunnen verhelpen. Ik vrees voor interferentie van het een of ander. Het basisstation staat naast mijn speaker, maar dat is een studiomonitor dus dat is het ook niet. En ik zit zelf meestal achter de pc. IdeeŽn altijd welkom!

Ook vind ik het erg vervelend dat de koptelefoon een harde ruis geeft als hij een paar minten geen signaal krijgt, ik denk dat dit een soort standby modus van het basisstation is. Jammer dat de speakers dan niet ook uitschakelen, erg storend als ik even een paar minuten muziek uitzet.

Heb jij ook een Sennheiser RS 119 II (Blauw, Zwart)?

de problemen die je beschrijft lijken me erg vervelend.. wat is precies dit basisstation waar je het over hebt? ik zou deze set gewoon terugsturen. ruis sux!!
Het betreft een draadloze koptelefoon, het "basisstation" is de zender. :)
Ik heb dezelfde ervaringen met deze hoofdtelefoon helaas, en ik ga hem retourneren (was een gift via t-mobile). Jammer, want het product zelf is op zich interessant, maar door de ruis is het niet te gebruiken. Helaas.