Techsolo TC-52 (No PSU, Blauw) Review

Necrite 25 april 2005, laatste update op 10 mei 2005, 255 views

Techsolo TC-52 (No PSU, Blauw)

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Veelzijdig

Minpunten

• Slechte kwaliteit materialen

De TC-52 is op het oog een mooie case. Er zit een grill aan de voorkant ala chieftec, en een strak, sci-fi deurtje om de drives te verbergen. Bij de kast inbegrepen zitten twee stille ventilatoren, een buts schroefjes en ander bevestigingsmateriaal, en een stel kabeltjes (z'n grote broertje, de TC-70, heeft btw een CCFL meegekregen). De panelen zijn van dun aluminium gemaakt, wat niet echt stevig is maar wel gewicht bespaard. Als je een kras erin krijgt zie je al gauw een witte streep in het blauw. In de kast passen standaard 3 fans (12, 8 en 4 cm), en een hele sloot harde schijven. Er is niet echt ruimte om voedingskabels weg te werken.. De standaard koelers verzetten best wat lucht in verhouding tot hun geluidsniveau, maar de levensduur hiervan moet ik nog ondervinden. De vormgeving is zoals gezegt erg mooi, niet te veel toeters er bellen. Wel jammer is dat in de blauwe case, rode ledjes zijn verwerkt. Met wat basic soldeervaardigheden is dit echter zo verholpen. Installatiegemak is gewoon voldoende, dit verschilt niet zo veel per kast. Modbaarheid is goed, ik heb zelf geluidsissolatie geplaatst, en een vriend heeft een raampje in zijn TC-52 geplaatst. Wel moet ik zeggen dat mijn zalmann fancontroller een stuk verder naar achteren is geplaatst dan normaal, omdat anders het deurtje niet dicht kon. Voeding is niet bijgesloten. Voor deze prijs zijn er weinig andere kasten met deze uitstraling te krijgen.

Heb jij ook een Techsolo TC-52 (No PSU, Blauw)?