Altec Lansing IMT227 Orbit speaker (Zilver) Review

Ricepuppet 23 december 2012, 491 views

Altec Lansing IMT227 Orbit speaker (Zilver)

Pluspunten

• Mooi design (als je ervan houd)
  • Compact & Portable
  • Bas weergave
  • Staat stabiel
  • Kan heel wat volume 'handelen' voor zijn formaat

Minpunten

• Midrange en hoge tonen worden niet mooi weergegeven
  • Batterijen zitten niet 'strak' en kunnen losraken
  • 3,5mm draad is met 15cm wel kort voor sommige doeleinden
  • Speaker gaat op 75% volume in de ruis

Mid- en hoogweergave Score: 2
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 3
Heb deze speaker gratis via mijn werk (kerstcadeau) mogen bemachtigen en zojuist staat deze al een lange tijd aan met verschillende soorten muziek om te testen.

Laat ik voorop stellen dat als je uniek en scherpe weergave van geluid verwacht, dat je deze kan overslaan. Wil je portable geluid, dat aardig wat kick geeft aan je muziek/games/films? Dan is dit een aardige optie. Het geluid klinkt vol en krachtig.

De speaker komt in een blister verpakking; mij was niet duidelijk waar de handleiding zat, dus ik heb de bovenkant er met een schaar afgeknipt, niet wetende dat ik daarmee de handleiding ook een stuk afknipte, aangezien deze zo strak op de speaker zelf is ingesloten.

Niets te vrezen; je hebt eigenlijk geen handleiding nodig. De speaker is een plastic blik met een diameter van 8cm x 5cm (BxH), met daaraan een 3,5mm plug die je eenvoudig overal in kan pluggen in de meest standaard apparaten (telefoon, PC etc.)

Daarnaast worden 3x AAA batterijen bijgeleverd; deze moeten onderaan de speaker worden bevestigd. Door een korte draai aan de klep onderaan, komt het batterij vak tevoorschijn.

Ik moet zeggen dat ik de batterijen wat slapjes in de speaker vind zitten, maar als de klep er weer op zit, valt dit volgens mij enigzins mee. Ik heb wel 1 x gehad dat de batterijen niet goed connectie maakten, waardoor ik 0,1 seconden stroom had toen ik speaker aanzetten.

Even de batterijen weer er goed in klikken en het probleem was opgelost.

Wat betreft het geluid; deze klinkt voor een kleine knakker als deze goed. Dit zeg ik omdat je er als consument geen wonderen van moet verwachten; de bas overheerst naar mijn mening, terwijl de midrange en hoge tonen een beetje het onderspit delven. Het is niet ernstig, maar je merkt wel het verschil als je professionele studio speakers gewend bent.

Ook valt er niks in te stellen; alleen een aan/uit knop.

Daarentegen; daar is deze speaker helemaal niet voor bedoeld. Hij is compact, past makkelijk in een tas (het 3,5mm draad kan zo intern opgerold worden aan de onderkant) en is makkelijk voor b.v. op het strand of langs het zwembad (waterproof, weet ik niet?)

Heb jij ook een Altec Lansing IMT227 Orbit speaker (Zilver)?