Lian Li PC-65 (side panel met window) Review

HeyDude 17 maart 2008, laatste update op 17 november 2015, 532 views

Lian Li PC-65 (side panel met window)

Pluspunten

• licht in gewicht
  • geheel van aluminium
  • makkelijk toegankelijke kast met duimschroeven

Minpunten

• nog geen gevonden (technisch gezien dan)
  • makkelijk te bekrassen

Kwaliteit Score: 5
Keuze
Mijn oude bigtower (Thermaltake Xaser III V1000D) werd te Big en raakte versleten, tijd voor een kleinere kast met toch genoeg ruimte. Een lichtere kast zou ook wel helpen bij het tillen als er weer eens wat aan moet veranderen. De keuze viel op een Lian Li en wel de PC-65 vanwege de midi size en ruimte voor schijven en andere units. De vorige eigenaar die de kast een 2e leven wilde gunnen heeft mij deze kast verkocht.

De kast
Het gewicht valt mij als eerste op, tsjonge wat een verschil met andere kasten. Ik weet natuurlijk dat aluminium licht is, maar ja verbaast was ik wel. Ondanks het gewicht toch een stevige en solide kast. Had ik dat eerder geweten, ben meteen verliefd op dit merk. Zelfs de voorkant is van aluminium, top afgewerkt en strak. De voorkant van de kast heeft een matte afwerking met boven een zwarte rand die van carbon lijkt (nog controleren).
Er zitten 4 Adda fans in de oorspronkelijk case, maar die zijn vervangen door een setje stillere met blauwe led. Twee zuigen de lucht aan in de front grill. Deze fans zijn via een schuifknop aan de voorzijde in 3 standen in snelheid instelbaar.
Een blaast de lucht er uit onder de voeding en een bovenop de kast. Deze zijn niet regelbaar helaas.
Standaard zit er geen voeding bij de kast (maar dat is standaard in deze klasse/type kasten).
Alle trays etc schuiven weg van het moederbord zodat je dat kunt laten zitten mocht je iets willen aanpassen. Sommigen denken wellicht wat een saaie kleurstelling, zilver aluminium maar je kunt indien gewenst dit gemakkelijk aanvullen met leds etc.

Inbouw
De makkelijkste kast tot nu toe voor wat betreft de toegang, veel duimschroeven en een uitschuifbare tray voor het moederbord en een harddisk tray.
Na een uurtje demonteren en weer monteren was de kast compleet en klaar voor gebruik. Er is ruimte genoeg voor de bekabeling en zelfs de schotten aan de binnenkant zijn bekleed met een plastic beschermstrip, aan alle details is gedacht.

Hier komen eventuele edits
  • tbd

Heb jij ook een Lian Li PC-65 (side panel met window)?

als je je review nog aan moet vullen, zet hem op preview modus en druk op review publiceren, zo wordt hij onzichtbaar voor iedereen behalve jou (doe ik atm ook met de review over mijn kast) en het scheelt weer boos commentaar van iedereen dat het een slechte review is oid.

bij jou is iig de opbouw en opmaak er al!!
Ik zal de laatste bullets weghalen, als ik de review nog aanpas dan meld ik het wel in de tekst onderaan.

Zoals het er nu staat lijkt het idd niet af.

Merci voor de tip over de preview modus! :)