Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit) Review

Misha 30 januari 2013, laatste update op 15 juli 2014, 1.786 views

Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit)

Een goede set oordoppen voor erg weinig geld. De afstandsbediening is erg fijn om te gebruiken, ondanks dat deze bij een eerdere defect was. De geluidskwaliteit is voor deze prijs heel erg goed

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Remote blijft goede methode om iPhone te bedienen

Minpunten

• Geen

*Lees de update onderaan de review!*

Sinds een paar weken heb ik deze oordoppen. De vorige oordoppen die ik had waren ook van Apple, die je gratis bij je device kreeg. Gezien ik die prima vond werken, ben ik toen ze stuk gingen zonder na te denken overgestapt op het nieuwe ontwerp.

Over het algemeen ben ik redelijk te spreken. Met name de geluidskwaliteit is een stuk beter dan de vorige oordoppen. Nou ben ik niet bepaald een audiofiel, dus met een beetje ben ik al tevreden. :) De geluidskwaliteit is ook niet de reden waarom ik voor deze oordoppen ben gegaan; de remote is de reden. En dan is helaas nét hetgeen waar ik _niet_ tevreden over ben bij deze oordoppen.

Ik luister veel muziek en maak daarbij veel gebruik van de remote. Bij de vorige generatie oordoppen had ik nergens problemen mee, maar deze generatie lijkt het alsof de remote een stuk minder goed reageert op de input. Ik heb vaak moeite met het doorskippen naar een volgend of vorig nummer (om te kunnen skippen moet je meerdere malen op de play/pauze-knop drukken). Bij de vorige oordoppen ging dit praktisch altijd goed, bij de nieuwe gaat het prakisch altijd verkeerd. Het lijkt alsof hij de functie domweg niet goed registreert. Dit is ongelofelijk frustrerend, en eigenlijk dé reden waarom ik de oordoppen maar weer in de kast heb gelegd. Wil je ff vlug naar het volgende nummer, dan is de kans heel groot dat het nummer gepauzeerd wordt. Zonde, want de geluidskwaliteit is echt prima voor een setje van 30 euro. Voor iemand die geen gebruik zal maken van de remote een aanrader, wie het wel doet een afrader.

De scorekaart kan wat vreemd ogen; drie keer een vijf, 1 keer een 1 en alsnog gemiddeld twee sterren. Dat komt domweg omdat het stukje gebruikersgemak voor mij zwaarder weegt dan de rest.

*Update*

Gezien mijn vorige setje stuk is gegaan, heb ik een nieuwe aangeschaft. Deze heeft niet hetzelfde probleem met de remote als het exemplaar waarmee ik deze review heb geschreven. Bij de nieuwe werkt de remote weer volledig goed. Wellicht had ik in eerste instantie een verkeerde, kan gebeuren!

Ik heb de score derhalve weer aangepast.

Heb jij ook een Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit)?

Misha,

ik heb zelf 2 paar van deze earpods en heb zelf eigelijk geen probleem met het skippen van nummers (i.c.m iphone 5)

valt me wel op dat er wel maar een kleine marge is op de tijd die je hebt om 2x te drukken, maar eens je die doorhebt lukt het me keer op keer prima
Dan vraag ik mij echt af hoe die marge is. Ik druk redelijk vlot na elkaar, veel sneller kan denk ik niet :)
't vreemde is dat té snel ook niet goed is :P Misschien is er toch iets mis met je headset
Dat weet ik niet zeker. Dit is mijn 2e setje, en de vorige had het ook :+ Twee defecte achter elkaar _is_ natuurlijk ook plausibel, maar ook wat onwaarschijnlijk