Marshall Headphones Major (Zwart) Review

jells_bells 13 december 2012, 983 views

Marshall Headphones Major (Zwart)

Pluspunten

• goede bouwkwaliteit
  • helder geluid
  • sterke bas
  • erg handig krulsnoer
  • invouwbaar
  • mooi design met originele materialen
  • microfoon/pauze & play-knop

Minpunten

• fragiele jackplug
  • snoer niet te vervangen

Ik heb deze koptelefoon een half jaar geleden aangeschaft in de ''Pitch-Black'' uitvoering bij Large.nl voor 99 euro. Na 4 uur van bezit viel mijn mobiel uit mijn zak met het snoer erin geplugd. Sindsdien is de mini-jack scheef. Erg jammer en lelijk, maar het doet godzijdank niet af aan de prestaties. Dat ging echter anders bij een vriend van mij, die hetzelfde probleem heeft. Bij zijn Marshall Major werkt de rechter oorschelp alleen niet meer. Erg jammer, want de bouwkwaliteit van de koptelefoon en het snoer is geweldig: je kan de koptelefoon erg makkelijk invouwen en het krulsnoer is handig, alleen de jackplug is minder stevig dan hij lijkt.

De geluidskwaliteit is over het algemeen heel erg fijn. Ik luister veel verschillende muzieksoorten op dit apparaat. De bass komt lekker hard aan bij trap en dubstep, stemmen zijn heel helder en gitaarsolo's komen goed naar voren. De diepgang van de muziek is goed te horen; ik heb geen moeite met het uit elkaar halen van ieder instrument. Een koptelefoon voor iedere muzieksmaak en voor elke situatie. Onderweg op de fiets, in mijn slaapkamer terwijl ik gitaar speel en terwijl ik op m'n laptop aan het producen ben.

Een leuke feature: de koptelefoon beschikt over een microfoon en een pauze-/play-knop

• motorola milestone
  • Creative Zen X-Fi
  • Desktop/workstation
  • Macbook Pro

Heb jij ook een Marshall Headphones Major (Zwart)?

Is ie nou open of niet? Hij ziet er open uit maar staat nergens :S
Het kan bijna niet geslotener.
Ah, zijn ze ook oncomfortabel daardoor? (zwetende oren enzo)
Nou, dat laatste kan wellicht voorkomen, ook vanwege het soort van nepleer waarmee de oorkussens gemaakt zijn. Zelf heb ik hier niet noemenswaardig vaak last van gehad. Ik heb de marshalls altijd heel comfortabel gevonden, comfortabeler dan mijn huidige koptelefoon bijvoorbeeld: de Sennheiser HD-25.
Mmkay..Hoe zit het met soundstage? Ga ze namelijk vooral gebruiken bij mijn PC en dus bij films en games waarbij soundstage fijn is, en dus ook lang gedragen moet kunnen worden.
Nou, het is natuurlijk geen surround headphone. Marshall heeft zich vanzelfsprekend op muziek gericht. Daar heb ik hem dan ook het meest voor gebruikt en dan is hij fenomenaal goed. Ik neem aan dat films en games ook groots aankomen, maar je moet geen surround sound verwachten.
Ik hem hem maar besteld (de gold FX versie), want ik blijf die fragiele Sony kabeltjes van de 50 koptelefoons mollen. Ik hoop dat deze kabel eerst wat meegeeft!

Ik vermoed dat je met die ene knop ook vooruit/teruguit kunt spoelen, door 2x of 3x maal op de knop te drukken snel achter elkaar (zo werkte het met mijn sony koptelefoon + iPhone 4S ook). Klopt dat?
Ja, de knopjes zijn gemaakt voor Iphone/Ipod. Op mijn Motorola telefoon heeft het alleen nooit gewerkt; de (niet werkende) spraakbesturingsapp opende altijd met een druk op die knop.