Specificaties Single core @ 1,83GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon XP 2500+ (S-A, 1.83GHz, 512KB, 333MHz FSB, 68W) Review

Robin 11 februari 2008, laatste update op 8 december 2008, 672 views

AMD Athlon XP 2500+ (S-A, 1.83GHz, 512KB, 333MHz FSB, 68W)

Pluspunten

• Prijs-kwaliteitverhouding
  • Goed overklokbaar

Minpunten

• Geen

Ik heb specifiek gezocht naar een processor die een goede prijs-kwaliteitverhouding had en eveneens goed overklokbaar was. Deze heb ik gevonden in een AMD 2500+ met de Barton-core. Voor een prijs van rond de negentig euro was ik in het bezit van een dergelijke processor als tray-uitovering, zonder de boxed koeling en extra garantie.

Standaard draait de XP2500+ Barton op een FSB van 166MHz DDR met een multiplier van 11, wat resulteert in een snelheid van 1826MHz. Op dit moment draait de processor stabiel op een FSB van 200MHz DDR en een multiplier van 11. De multiplier kan volgens mij nog gezet worden op 13 of 14, maar de ervaringen van andere mensen leert dat een snelheid van 2,2GHz tot 2,3GHz voor een stabiel systeem zorgt. Ik ben tevreden met de huidige 2,2GHz, dus daar zal ik verder niks aan veranderen.

In combinatie met een Zalman CNPS7000B in koperen uitvoering wordt de processor niet warmer dan 52° Celsius en blijft de geluidsproductie door de FanMate minimaal. Via de FanMate kan de ventilator op een snelheid tussen de 2800 en 5000RPM gezet worden; handig voor als het systeem veel werk moet verzetten.

Heb jij ook een AMD Athlon XP 2500+ (S-A, 1.83GHz, 512KB, 333MHz FSB, 68W)?