Trust SP-2600 Speaker Set (2.0, 2x 3.5W) Review

uncle_sjohie 13 maart 2008, 450 views

Trust SP-2600 Speaker Set (2.0, 2x 3.5W)

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• Verwacht geen audiofiele geluidskwaliteit

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 3
Op de zaak heb ik wel vaak op de achtergrond de radio aan, maar ik moet ook wel eens overwerken, en dan is het toch ook wel leuk om wat "eigen" muziek te kunnen beluisteren, vandaar dat ik dit setje trust speakers aan mijn pc heb hangen om cd's en mp3's te kunnen beluisteren. En gezien het feit dat er af en toe nog wel eens iets "verdwijnt" op de zaak, ben ik voor deze niet al te dure trust speakertjes gegaan.

*** De verpakking ***
Dit is een vrij simpele kartonnen doos, met hierin de speakers, 2 losse metalen voetjes en een beknopte installatie handleiding. (met plaatjes, dus de taal is niet van toepassing) Niks spectaculairs, maar bij zoiets simpels is er ook niet echt veel meer van te maken.

*** Uiterlijk ***
Dit is naar mijn idee wel goed geslaagd, de baffle (voorkant van de speakers) is van geperforeerd zwart metaal gemaakt in plaats van het meer gebruikelijker stof, en dit in combinatie met de zwarte behuizing geeft het geheel een stijlvolle uitstraling. Op de linker speaker zit de aan/uit knop, de volume knop, een power ledje (licht blauw op) en een aansluiting voor een eventuele koptelefoon. Aan de achterkant zitten de vaste stroom- en geluidskabel en een aansluiting voor de rechter speaker.

*** aansluiten ***
Dit is vrij simpel, even de voetjes onder de speakers schroeven, de stekker in het stopcontact steken, de rechter speaker verbinden met de linker, en de set met de 3,5mm kabel aansluiten op de uitgang van de geluidskaart in je PC. Het leuke is wel, dat de hele voeding ingebouwd is in de speaker, en je dus geen groot "blok" op de grond hebt liggen, of z'n dikke stekker in het stopcontact achter de PC hoef te prutsen.

*** Dagelijks gebruik ***
ik gebruik ze dus hoofdzakelijk als ik alleen ben op de zaak ('s avonds of in het weekend), om zo de collega's niet lastig te vallen met al mijn Bruce Springsteen muziek. :-) Meestal sluit ik dan mijn mp3 speler er op aan, of ik speel wat cd's af in mijn pc. Het belangrijkste is natuurlijk de geluidskwaliteit, en die is wat je mag verwachten van een setje van krap 15 euro, wel voldoende, maar niet om over naar huis te schrijven. Het is een zogenaamd 2.0 setje, dus zonder subwoofer voor het laag, en dat merk je toch wel, vooral als je het geluid wat harder zet. Het hoog en midden klinkt soms wat afgeknepen, maar gelukkig niet al te schel, dus je krijgt er niet snel vermoeide oren van. Je kan de diverse instrumenten wel aardig van elkaar onderscheiden, en stemmen zijn ook wel aardig, maar het overtuigd nergens echt.

*** Conclusie ***
Al met al een leuk setje voor een toepassing als deze, zeker voor de 15,- die je er ongeveer voor zal moeten betalen. Ze zien er sowieso een stuk duurder uit dan dat, maar helaas gaat dit eigenlijk niet echt op voor de geluidskwaliteit. Als je een beetje betere geluidskwaliteit wilt hebben, zou ik toch even doorsparen voor een 2.1 setje van een wat bekender merk. Maar voor de prijs is het zeker een aanrader.

Heb jij ook een Trust SP-2600 Speaker Set (2.0, 2x 3.5W)?