Logitech K750 Wireless Solar Keyboard (Qwerty US) Review

assembler 11 december 2012, 1.860 views

Logitech K750 Wireless Solar Keyboard (Qwerty US)

Pluspunten

• Plug in & forget, werkt altijd, nooit meer gedoe met batterijen.
  • Strak, mooi uiterlijk
  • Duidelijke, maar voldoende lichte aanslag

Minpunten

• De uitklappootjes lijken me enigszins fragiel, maar deze gebruik ik niet.
  • De Logitech software biedt weinig instelmogelijkheden, hiervoor gebruik ik nu BetterTouchtool en Keyremap4Macbook.

Ik heb de K750 for Mac edition hiervan, met een US layout (via eBay gekocht).

Deze is nu ongeveer 9 maanden in gebruik. Na wat geknutsel in het begin om de functie keys goed werken te krijgen, werkt hij als een zonnetje. Werkt zeer stabiel, typt fijn en ziet er ook nog eens mooi uit.

Dit toetsenbord is wat mij betreft het beste alternatief voor een officiŽel Apple-toetsenbord omdat het:
- Draadloos is, en nooit meer lege batterijen heeft
- Een numeriek toetsenblok heeft
- Een aparte ontvanger heeft (zodat je de bluetooth van je computer eventueel uit kunt laten)

Ik ben zeer tevreden over deze aankoop!

Heb jij ook een Logitech K750 Wireless Solar Keyboard (Qwerty US)?

In je review zeg je; Na wat geknutsel in het begin om de functie keys goed werken te krijgen, werkt hij als een zonnetje.

Wat moest je precies doen? Want hij zou het toch out of the box gelijk zo moeten doen?
De decimal-toets (.) op het numerieke keypad stuurt ook echt een . bij het indrukken. Dat is niet zo handig als je de komma (,) gebruikt voor de decimalen (zoals in NL).
Dit heb ik opgelost met behulp van het gratis prefPane KeyRemap4MacBook zodat het numerieke keypad nu een , verstuurt bij de decimal knop.

Daarnaast vond ik de functies van F13, F14 en F15 niet zo duidelijk, dus heb ik daar eigen functies voor ingesteld m.b.v. BetterTouchTool. (Bijv. F15, de meest rechtse knop, als power-button).
Ik heb een probleempje hoop dat je me kunt helpen. Ik heb de keyboard besteld van Amazon. Nu werken de F7, F9 en F10 knoppen niet. Terwijl als ik mijn Apple keyboard aansluit die wel gewoon werken. Ik heb het programmaatje KeyRemap4MacBook gedownload en die knoppen aangezet echter werken ze nog steeds niet. Of ik snap niet zo goed hoe dat programmaatje werkt.
Waarschijnlijk hebben deze keys speciale functies (media keys enzo). Het programma BetterTouchtool is wat makkelijker in gebruik, dus zou ik het daar ook nog mee proberen. Wat je ook kunt doen is de software van Logitech installeren, daarmee kun je bijv. instellen dat de F-keys standaard een F-code doorsturen in plaats van de extra functie.