Specificaties zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 457 (Zilver) Review

Roderiktweaker 13 maart 2008, 1.680 views

Sennheiser HD 457 (Zilver)

Pluspunten

• Overall Sound Goed
  • Redelijke prijs
  • spindel om het snoer op te rollen

Minpunten

• Gevoel van de bouwkwaliteit (hoeft niet slecht te zijn)
  • je verwacht toch wat meet bang voor you many

Reden van de aankoop
Ik had een nieuwe koptelefoon nodig. Omdat ik mijn twee jaar oude philips SBC PH200 niet meer vond passen bij mijn gebruikomdat ik steeds hogere eisen ben gaan stellen past dat gewoon niet meer. Ik dacht sennheiser staat goed bekend. Laat maar eens kijken wat ik kan krijgen. Het is uiteindelijk deze de HD 457 Geworden. Bij de BCC voor 40euro

Wat verwacht ik er van
ergelijk verwachte ik er redelijk veel van. Hij is niet erg duur vergeleeken de topmodellen. Alleen omdat ik van die philips kwam moest het wel een hele vooruitgang zijn (of toch niet)

Wat staat er op de verpakking
Frequency : 25 - 21,000 Hz
Impedance : 31Ohm
Snoer : 3M

Wat krijg je erbij

- Jackplug 3,5MM Naar 5MM (voor versterkers)
- Oprol spindel
- Koptelefoon

Op zich alles wat je nodig hebt. Voor die prijs verwacht je niet meer

Onderbouwing
Ten eerste de degelijkheid. Dat viel erg tegen, ik was gewend aan mijn oerdelgelijke Philips die alles had overleeft. Zoals opgepropt in een koffer enz. de oorschelpen wiebelen en de draad ziet er teer uit.

Maar het gaat natuurlijk om het geluid. Dat was een lichte verassing. De bass is erg goed te noemen. en het komt allemaal natuurlijk over. Wel had ik iets meer uitgebreidere music detais gehoord. En overheerst de bass soms ook. Gelukkig als je op een versterker draait kun je gewoon de bass laagzetten. De popmusic kan hij goed aan. Mits er niet te veel bass in zit. Dan komt de zang niet helemaal meer goed door. Wel aan te rade als je een MP3 Speler gebruikt. Omdat die vaak weinig bass&inhoud geven. Tenminste als je een goedkopen Mp3 speler koopt.

Er is natuurlijk ook een ander ding aan deze koptelefoon wat je moet overdenken voordat je hem koopt. Ik had hem in een opwelling gekocht waardoor ik er niet echt achter kwam dat het een open koptelefoon is. Hierdoor word vrij veel geluid doorgegeven. Voor mij geen probleem alleen op een openbare ruimte erg onhandig. Maar dit is natuurlijk niet aan te merke op de koptelefoon. Wand het kan ook zijn dat dat het geluid ten goede komt.

Omdat hij alleen van kunstof is gemaakt vind ik de afwerking niet echt top. Ziet er gewoon goedkoop uit. dit komt de degelijkheid ook niet ten goede.

Mede daardoor is het in dagelijks gebruik ook niet echt een aanrader. Je bent tekens bang dat je hem molt. of dat er iets afbreekt

ben ik er tevreden mee/wat denk ik er zelf van
Voor dat geld zou ik toch wat anders kopen. Je kan het beste voor een philips gaan. Omdat het prijsverschil erg hoog. terwijl sennheiser er niet erg veel voor levert. Verder kan ik concluderen dat dit een echte '' consumenten'' koptelefoon is met veel bas en een lichte vervorming. Echte muisic liefhebbers die het erg neutraal willen houden kan ik deze wel afraden.

Dit is ook de rede dat ik hem niet meer gebruik. Heb gewoon nieuwe '' tweedehanse'' luidsprekers gekocht aan mijn Monarch SA-450 (koptelefoon op getest) en twee prachtige Driade 7 Zuilluidsprekers. Daar komt toch wel een stuk beter geluid uit. Daarom gebruik ik deze koptelefoon niet meer. Voor op reis is de kwaliteit echter nog wel prima. Voor mensen die het gewoon willen gebruiken voor hun Mp3 Speler helemaal okee. Wil je toch wat professioneelers zou ik wat anders zoeken. Al met al een voldoende (6.4)

Als de spelling niet helemaal klopt. I am sorry but dislectic

• Manarch SA-450
  • Windows XP

Heb jij ook een Sennheiser HD 457 (Zilver)?

Ik vind deze review toch niet helemaal naar mijn smaak (heee.... wat een nuttige opmerking toch!).

Het gaat me hierom: deze koptelefoon wordt door veel mensen vrij snel onderschat en afgedaan als goedkoop terwijl het een verbazingwekkend goed stukje techniek is als je hem langer gebruikt. Ik heb er nu eentje al een jaar en ik ben er niet bepaald zuinig op. Ondanks dat de draadjes teer *lijken* zijn ze dat absoluut niet - zeker in de trein prop ik hem maar tussen al mn andere meuk in mijn laptoptas als ik snel moet uitstappen en dat overleeft hij perfect. Het soort plastic waar hij van is gemaakt [ja, ik heb uitgebreide materiaalkunde gehad] is flexibel maar heeft een hele hoge zgn. tearing strength, een maat voor het gemak waarmee het scheurt. Dat betekent dat het niet bepaald gemakkelijk breekt. Het is ook geimpregneerd zodat het niet gevoelig is voor zuurstof of UV-licht.

De basweergave, ben ik met je eens, is erg aanwezig maar verder heb je qua geluidskwaliteit echt niks te mokken. Dit blijft een koptelefoon van een tientje en je krijgt dezelfde schelp als Sennheiser's serie tot 45 euro. Voor alledaags gebruik [zeg maar, alles behalve in een stiltestudio luisteren] is het uitermate geschikt. Je medepassagiers in de trein, in het verkeer of in de gang op de universiteit hebben niet buitensporig veel last van je zoals open philipsen wel een hoop geluid buiten de schelp produceren, ondanks dat deze sennheiser ook halfopen is.

De bouwkwaliteit wordt ook onderschat m.i. De schelpen zitten slechts op een scharnierend plastic vast maar dit is stevig en duurzaam en helpt bij de passing. Gezegd moet worden dat de hoofdband en de wiebelige oorschelpen headbangen niet toelaten, maar het is stevig genoeg voor vrijwel alles behalve headbangen. Het zit lekker. Het enige punt is dat als je een breed hoofd hebt, de verstevigende band in het plastic langzaam uitlubbert en na een jaar niet meer zo stevig zit als toen hij nieuw was. Dit is acceptabel voor de prijs.

Voor een tientje vind ik dit echt geen slecht product, een goede zelfs, en deze review doet mijns inziens (maar dit is subjectief en gebaseerd op mijn eigen ervaringen) iets teveel af aan dit product.
Deze koptelefoon voelt goedkoop en slecht aan, maar in feite is-ie juist oersterk en gewoon extreem flexibel. Ik heb ondertussen 2 in bezit, waarbij ik mijn 1e kocht in 2007. Die eerste werkt nog steeds, maar heb die 1e na 2 jaar wel moeten repareren ivm. een kabelbreuk.
Kleine toelichting mss beetje offtopic: voor die prijs had ik geen betere review verwacht ook, Sennheiser is vooral goed in hun wat duurdere gamma's, en dan heb je echt t beste wat je je kan wensen... (heb geen zelf, maar regelmatig bij tests uitgeprobeerd, heb enkel een 5.1 surround staan thuis)
Helemaal mee eens. Als je een koptelefoon voor <30 wilt kan je het beste een philips halen (veel ervaring mee)
HD-2xx serie van Sennheiser is ook aan te raden voor < 30 euro.
Deze koptelefoon kost 30euro online en 40euro in de winkels. ik vergeleik hem met mijn vorige van philips (van 10euro). Op zich moet ik je wel geleik geven. Heb hem 2 maande toch wel intensief gebruikt en hij is nog in nieuwstaat. en dit is toch echt een open koptelefoon zoals je in de foto's ziet

[Reactie gewijzigd door Roderiktweaker op 13 maart 2008 08:34]

ik heb ondertussen 3 of 4 van deze koptelefoons gehad en ondanks dat ik ze steeds mol (ik ben nogal lomp wat ook de reden is dat ik geen duurdere sennheiser probeer) kom ik toch steeds terug bij deze koptelefoon vanwege de geluidsweergave en dan voornamelijk de bass weergave.

ik vind bass belangrijk (ben zelf bassist) en ik heb nog geen andere koptelefoon gezien/hoort in deze prijsklasse die een betere bass weergave heeft.
Ik heb hem zelf ook, en ik vind de geluidsweergave erg goed. Inderdaad veel bas, en dat is toch iets wat ik vaak mis met een koptelefoon.
Ook vind ik de "ergonomie" erg prettig, hij gaat niet snel irriteren.
Een opmerking over deze review: ik weet niet of je dyslectisch bent, maar er zitten vrij veel spellingsfouten in. Ook lopen de zinnen niet erg lekker door. Maar voor de rest is het een degelijke review.