Specificaties 300W (80 Plus), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

be quiet! System Power S6 300W Review

DaWaN 9 december 2012, 822 views

be quiet! System Power S6 300W

Pluspunten

• Zeer stil
  • Alle filtering en beveiliging aanwezig
  • Zwarte afwerking
  • Eerlijke prijs
  • Meer dan voldoende vermogen

Minpunten

• Kwaliteit condensatoren
  • Weinig aansluitmogelijkheden

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 2
Uitrusting Score: 4
Ik heb deze voeding gebruikt voor een systeem met AMD Trinity APU.
De voeding wordt geleverd zonder verpakking, dit vind ik prima.
De afwerking van de voeding is zwart en de kabels zijn niet gesleeved.
De kabels zijn lang genoeg voor een Mini-ATX kast of een ATX kast zonder kabel management. Bij een ATX kast met kabelmanagement en waarbij de voeding onderin de kast geplaatst is zijn de kabels mogelijk te kort.
Aansluit mogelijkheden zijn zeer beperkt, een dedicated videokaart is niet aan te sluiten op deze voeding. Het vermogen van de voeding is voldoende (21A op 12V lijn) om dit wel te ondersteunen. Voeding heeft alle filtering en beveiliging aanwezig. Voeding heeft ook actieve PFC. Beveiliging wordt gedaan door een Welltrend WT7527 IC. Het controller IC van de voeding zat helaas onder een druppel lijm.. De layout van de voeding lijkt op een half-bridge forward converter. Ik weet niet hoe efficient deze voeding is bij weinig belasting. De kwaliteit van de condensatoren is niet top-notch. De 400VDC ingangscondensator is van Teapo en maar 85 graden. Uitgangscondensatoren waren ook niet van Japanse afkomst.

Conclusie:
Goede stille voeding voor eenvoudige systemen. Deze voeding is veilig en zal ook geen stabiliteits problemen veroorzaken verwacht ik. Voeding is mogelijk niet bijzonder effecient en aansluitmogelijkheden zijn beperkt.
Voor mijn toepassing is het echter een prima voeding.

Heb jij ook een be quiet! System Power S6 300W?

heeft deze voeding zon p4+4 connector?

wil m namelijk voor een trinity setup gebruiken icm pricewatch: ASRock FM2A75 PRO4-M bord en daar heb ik wel 4+4 o nodig ;)
Volgens mij heeft deze voeding maar een 4 pins P4 connector.

Maar een 4 pins P4 connector is totaal geen probleem icm een moederbord met 8 pins aansluiting, de 4 pins past gewoon daarin en dat zal ook prima werken. De pinnen staan op het moederbord gewoon parallel.

De 8 pinnen heb je alleen nodig wanneer je stevig gaat overklokken. Één pin van zo'n P4 connector mag 5A geleiden. Dat betekend dat je in totaal 2x5A (4 pinnen waarvan 2 heen en 2 terug) 10A op 12V dus 120W door deze stekker mag laten gaan.
Aangezien de snelste A8 APU een TDP heeft van 100W is het gebruik van zo'n 4 pins connector geen enkel probleem. Theoretisch zal je die stekker wel nodig gaan hebben zodra je gaat overklokken, alhoewel het in de praktijk ook geen probleem om meer dan 5A door de pinnen te jagen :)

Ik heb al heel wat PC gebouwd met een 8 pins stekker op het moederbord en geen enkel probleem gehad
bedankt voor de uitleg nog! :) kwam er iid ook al achter dat er bordjes zijn die gewoon een 4pin hebben dus dacht al zo iets