WD Red WD30EFRX, 3TB Review

ptheborg 9 december 2012, 7.311 views

WD Red WD30EFRX, 3TB

Pluspunten

• Speciaal geschikt voor NAS omgevingen. Geen tweaks hiervoor nodig, zoals ik wel heb moeten doen voor de groene schijven van WDC.
  • Speciaal dedicated support telefoonnummer van WDC voor RED gebruikers, indien je dit nodig zult hebben.

Minpunten

• M.i. geen.

Mijn eis was minimaal 3TB. Hoefde geen enterprise grade HDD te zijn maar wel een die goed functioneert in een NAS RAID omgeving.
Nu was Western Digital niet zolang geleden speciaal in deze markt gesprongen met hun RED series.
Snelheid is minder van belang, vooral stabiliteit en betrouwbaarheid.

Draai 8 HDDs nu bijna een maand in RAID 6 in een Synology 1812+ en ben zeer te spreken over deze harddisks.
Heb ze onderworpen aan flinke tests en geen enkele problemen tot nu toe.
Nu hoop ik dat ze een paar jaartjes meegaan.

Heb jij ook een WD Red WD30EFRX, 3TB?

Meer advertenties

Een update met je ervaringen met deze disks tot nu toe zou zeer welkom zijn.
Je bent nu bijna een jaar verder in het gebruik; draaien ze alle acht nog vlekkeloos in de NAS?
Yes, ze draaien in de Synology DS 1812+ 24/7 en ze hebben geen van allen een hapering vertoond. Het lijkt erop dat WD geen fabeltje verteld en deze RED schijven ook echt geschikt zijn voor NAS doeleinden in tegenstelling tot hun Green schijven...(lees: no-go voor NASen, ook al zegt de fabrikant van de NAS dat ze werken...ja, werken...)