Creative ZEN silicone skin pack 3 (3 kleuren) Review

notsonewbie 11 maart 2008, laatste update op 11 maart 2008, 1.786 views

Creative ZEN silicone skin pack 3 (3 kleuren)

Pluspunten

• Handige draagclip, goed sluitend, flexibel. Dun genoeg om de functies makkelijk middels de onderliggende knoppen knoppen te bedienen.

Minpunten

• Geen voor mij.

Kwaliteit Score: 4
1 pack, met 3 gekleurde ZEN skins van silicone.http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/6882/5303.jpg
Ik dacht even vanwege de foto dat er ook een plastic, doorzichtig, venster in de silicone skins zat, maar dit is niet het geval.

Creative is niet altijd creatief in het adverteren van alle spec's. En soms belooft men te veel zoals met de ZEN diens scherm dat niet uit gaat na de gezette seconden daarvoor. Desalniettemin zijn veel mensen dol op hun ZEN.
Hij is mooi, 'sleek', maar niet krasvast natuurlijk. Ook vinger-vet laat zich op de zwarte behuizing goed zien. De knoppen op de ZEN zijn niet van het type touch, maar kunnen stof/deeltjes tussen zich laten.

Om dit alles behoorlijk terug te dringen kocht ik op de gok een 3 pack silicone skins. Ik kocht ze bij bol.com voor (begin maart 2008) 10,99, zeg 11 euro :) En deze komen dan in een deels doorzichtige creative cadeau verpakking doos.

link naar product en prijs

In deze originele creative accessoire verpakking zitten maar liefst 3 skins.
1 blauwe, 1 rode en 1 zwarte.
De skin is nauwzittend om de zen heen maar zo flexibel dat je hem er zo om of af hebt. Gelukkig constateerde ik dus niet alleen een skin te hebben gekocht maar ook een 'draagmiddel'.

Hij beschermt niet het scherm, want dat gedeelte is gewoon een open 'vierkant gat'. Uiteraard zijn er uitsparingen voor de koptelefoon, SD kaartje, USB plugje, aan/uit/lock slide-knop. Op het scherm had ik sowieso al doorzichtige screenprotector 'folie' gedaan.

Naast de gelukkig standaard aanwezige (imho zeer handige) ijzeren clip om je
ZEN bijv. tegen je broekzak aan te clippen is er ook een gedeelte met 2 vlak bij elkaar zittende gaatjes waar je een koordje door zou kunnen lussen. De clip is een heel simpele en effectieve omgebogen metalen 'tong' die op een spijkerbroek niet makkelijk, ook niet moeilijk, zich laat klemmen en dan zo goed klemt dat ik er ook wel een sprintje mee durf te trekken, een marathon zou ik ook durven maar dat komt er toch nooit van. Hij klemt dus goed.

De bedieningsknoppen worden door de silicone skin wel geheel bedekt, maar toch ondervind ik 0,0 hinder bij de gehoorzaamheid van de opdrachten door het silicone materiaal heen op deze nu beschermde knoppen.

Er zijn ook skins met een 'kabelbeheer' of een plastic clip a la wasknijper te krijgen maar die heb ik zelf nooit in handen gehad.

• creative ZEN 2 GB

Heb jij ook een Creative ZEN silicone skin pack 3 (3 kleuren)?