Sitecom WL-330 Review

Niessie9 5 december 2012, 1.698 views

Sitecom WL-330

Pluspunten

• Verbeterd bereik van je draadloos netwerk aanzienlijk
  • Leuk design (stoort dus niet echt als het ergens in het zicht hangt)
  • 2 in richting verstelbare antennes.
  • Instellingen zijn makkelijk te wijzigen
  • Snoer lang genoeg
  • Prima prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Kan je snelheid wat naar beneden halen
  • Soms een resetje nodig

Beheerbaarheid Score: 4
Heb deze Range Extender aangeschaft omdat het te veel werk was om een kabel te trekken naar boven, en omdat we over veel apparaten beschikken die gebruik maken van 't draadloze netwerk.

Na het snel lezen van de bijgeleverde boekjes besloten we het apparaat op te hangen. Het hangt nu nog steeds bovenaan de trap, zodat er een 'evenwicht' is tussen afstand naar router en wifi-gebruikende apparaten. Dit werkt over het algemeen prima.

Het wijzigen van de instellingen valt mee, dit gebeurt ongeveer op dezelfde manier als het instellen van je router.

De prijs/kwaliteit verhouding vind ik heel goed, vandaar ook de 5 sterren daarvoor. Door deze eenmalige investering heb ik een veel beter bereik, zelfs in de tuin/op zolder/buiten op straat.

Heb jij ook een Sitecom WL-330?

Mijn ervaring is wat wisselend:

Gekocht voor draadloos Internet in bijgebouw/kantoor.

1/ Installatie:
Makkie, goed gefaciliteerd ook dankzij Youtube filmpje, werkte direct

2/ Gebruik::
Eens per aantal dagen tot week geen verbinding meer tussen range extender WL330 en router Thompson TG712 van Online.
Niet wetende wat de oorzaak was telkens factory reset (10 sekonden reset knop ingedrukt houden) en daarna opnieuw installeren.
Werd daar wel moe van dus helpdesk Sitecom gevraagd.
Verklaring: de Thompson router van Online heeft automatische kanaalselectie (frequentieband).
Is er veel ruis dan schakelt de router naar een ander kanaal. Bijvoorbeeld wanneer veel van je buren in hetzelfde kanaal actief zijn.
EN NU KOMT HET: de Sitecom schakelt NIET automatisch het kanaal.
OPLOSSING: In de Thompson TG712 moet het automatisch kanaal kiezen worden disabeld. Kan door LAN-verbinding te maken op TG712 en in menu home network/wireless/configureren te kiezen en kanaalselectie op handmatig te zetten.
Prima hulp van Sitecom en Online. Boel werkt weer tot...

3/ Levensduur:
Helaas nu na circa 8 maanden is ie helemaal dood. Geen LEDje brandt meer bij opstarten en resetten. Geen signaal meer in de lucht. Ook geen toegang via LAN meer. Wordt wel warm maar verder dood. Natuurlijk niet product geregistreerd eerste drie weken dus 10 jaar garantie gaat niet op.
Ik ga nu een range extender zoeken die wel het kanaal mee wisselt als de primaire router dat doet.....

[Reactie gewijzigd door Turk4U2 op 1 september 2013 14:58]

Sitecom heeft standaard 2 jaar garantie via het aankooppunt, daarna extra 8 jaar fabrieksgarantie (indien geregistreerd). Dus kan toch nog verhaald worden