Aten VC-980 Mini DisplayPort to HDMI Adapter Review

_jorrit_ 1 december 2012, laatste update op 1 december 2012, 2.486 views

Aten VC-980 Mini DisplayPort to HDMI Adapter

Pluspunten

• goedkoop
  • werkt

Minpunten

INLEIDING

Ik zocht naar een betaalbaar verloopkabeltje om m'n Macbook Pro te kunnen aansluiten op onze platte LCD tv. De DVD speler met SCART aansluiting hadden we al een paar jaar geleden op Marktplaats gezet en nooit spijt gehad - film kijken gaat ook prima op de laptop. Tot een tijdje terug.

Hier nu een korte review van dit kabeltje en hoe je 'm op een Macbook zou kunnen gebruiken om met VLC films te kijken.

SETUP
M'n 13" Macbook Pro (7.1) heeft een mini displayport en levert daar ook audio over:

De verpakking van de ATEN adapter meldt trots "Audio Enabled", rechts onderaan.Een HDMI kabel van EUR 2,20 bij de plaatselijke Action winkel.

Na het aansluiten van de tv wordt een extra "screen" zichtbaar in de display preferences:

Na het aanvinken van "Show displays in menu bar" ook via dat uitklapmenu:

Je kan mirroring aanzetten zodat je op de tv hetzelfde ziet als op de laptop. Als je dat uitzet heb je 2 individuele displays en een extra desktop.

Nu nog geluid. In de sound preferences kan je de zojuist verschenen HDMI output device selecteren:

PLAY!
Je zou in VLC het "Fullscreen Video Device" kunnen aanpassen naar het 2e scherm:

Bijgepraat worden over David Attenborough's Blue Planet (in mirroring mode):

Heb jij ook een Aten VC-980 Mini DisplayPort to HDMI Adapter?

Jazeker, nog steeds tevreden. Ik heb 'm bij Informatique gekocht.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen binnenkort!
Hallo _jorrit_
Binnenkort krijg binnenkort een fullHD monitor en ik wil graag mijn Macbook Pro daarop aansluiten.
Ik vroeg me af of je nog steeds tevreden bent met de kabel en waar heb je deze gekocht.

Alvast bedankt,

Jeff