Specificaties Tower/desktop met PDC E2140 en 2GB ram - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire L3600 (92.6ZL9Z.THP) Review

lennartbee 6 maart 2008, laatste update op 6 maart 2008, 4.147 views

Acer Aspire L3600 (92.6ZL9Z.THP)

Pluspunten

• Design
  • SFF (Small Form Factor)
  • Usb etc. voorop
  • 2GB ram

Minpunten

• Draadloze netwerkkaart onder vista
  • Adapter maakt als het heel stil is een hele zachte piep
  • Zoiezo een losse voeding (adapter)

Features Score: 4
Ongeveer 2 weken geleden heb ik deze pc bij de Mediamarkt gekocht. Het was het laatste model wat dus in de schappen stond tentoongesteld waardoor ik korting kreeg.

Features
Er zit een op 1,6ghz draaiende intel dual core processor in, niet het nieuwste natuurlijk maar voor de doorsnee gebruiker die niet aan videobewerking doet of spellen speelt een prima processor. Het 2GB geheugen voldoet prima. Vista draait soepel hoewel ik uiteindelijk toch XP geinstaleerd heb.

Prestaties
De computer presteert beter als ik had verwacht eigenlijk. Ik had vooral geen hoge verwachtingen van de processor maar die valt me heel erg mee. Vista draait redelijk snel. En met XP gaat het heerlijk.

Bouwkwaliteit en afwerking
Daar heb ik hem eigenlijk vooral op uitgezocht. Ik was op zoek naar een SFF (Small Form Factor) pc en kwam vanzelf bij deze uit al zoekend in de Mediamarkt. Vanwege de gunstige prijs (399 euro voor het showroommodel) en mijn niet al te hoge eisen nam ik deze. Het voelt ook allemaal redelijk stevig aan en behalve het klepje voor de usb/firewire/kaartlezer voorop zit er ook niet echt iets op wat zou kunnen afbreken.

Design
Het design vind ik erg mooi, het zwart past precies bij mijn beeldscherm en je kan hem schuin op een voetje plaatsen of op z'n zijkant (er zitten rubberen voetjes onder) en bijvoorbeeld een beelscherm bovenop zetten. Of in het rekje onder je tv als je hem als mediacenter wilt gebruiken.

Ergonomie
Voorop de kast zit een Firewire poort, mic-in, ear-out en 2 usb poorten. Erg handig want je kan het kastje gewoon op je bureau zetten het neemt niet veel plek in. En dan is het wel zo handig dat er poortjes voorop zitten. De dvd speler zit helemaal in het apparaat. Dat houd dus in dat je de cd ervoor houd en hij slikt hem zo in. Het bijgeleverde toetsenboard en de muis zijn gewoon lekker maar verder niet speciaal.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Windows vista, wat meegelevert is. Vind ik zoiezo niet veel soeps. Geef mij maar XP of een linux distro met Gnome of KDE. Dus die zit er ook niet meer op bij mij. Maar heeft wel eventjes een paar dagen gedraait en dat ging gewoon lekker. XP draait er ook zo stabiel op als wat. Verder is de pc nog nooit uitgevallen of compleet bevroren. Het enige is dat onder windows vista de draadloze netwerkkaart soms niet goed werkte. Er zijn hier normaal 7 netwerken met allemaal zo een beetje 70% bereik. Maar van de ene op de andere dag gaf hij maar 2 netwerken met 10% aan. Onder windows XP is dat op dat moment dan niet.

Ondersteuning
Heb één email naar de support gestuurd waarna ik binnen een dag antwoord had. Goed dus. Verder geen ervaring mee.

Heb jij ook een Acer Aspire L3600 (92.6ZL9Z.THP)?

Heb net een zelfde L3600 besteld voor een familielid die eigenlijk alleen maar wat wil mailen, internetten en chatten, zo te lezen gaat dat prima in orde komen.
Wat is de Vista performance index voor deze ?
3.2 op het grafisch gebied. De rest scoort hoger.
3,3, maar dat komt vooral door de videokaart, de andere onderdelen scoren hoger. Dus voor games zou ik hem niet echt aanschaffen. Maar oudere games zoals gta san andreas etc. draaien prima.

inmiddels draai ik weer vista en ik heb ook geen last meer van de draadloze netwerkkaart.

[Reactie gewijzigd door lennartbee op 31 maart 2008 11:40]

Enig idee waarom de netwerkaart het inmiddels wel goed doet onder vista?
Heb nl hetzelfde probleem hier