be quiet! Silent Wings 2 120mm, 120mm Review

-PatrickO- 24 november 2012, 1.303 views

be quiet! Silent Wings 2 120mm, 120mm

Pluspunten

• Voor een fan relatief veel features
  • Keuze in fan snelheid
  • Stil

Minpunten

• Voor een casefan relatief duur

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Nadat de thermaltakes uit mijn systeem het 1 voor 1 begeven hadden (aanlopen, vibraties, veel lawaai), heb ik gekeken naar een goede en vooral ook stille vervanging hiervan. Mijn oog viel op de BeQuite Silent WIngs 2. Er zit een RPM stekker bij, zodat je de keuze hebt uit 5V, 7V of 12V, om zo tot maximaal 1500RPM uit te komen. Daarnaast kun je de fan installeren met schroeven in een plastic geleider, of zonder schroeven en dan met rubberen stabilatoren... Ik heb gekozen voor dat laatste... In eerste instantie gekozen voor 7V, maar direct na het anazetten dacht ik dat hij niet draaide, zo stil was de fan. Dan maar overzetten naar 12V, en nu is hij minimaal hoorbaar. Er zijn ventilatoren in mijn kast die meer lawaai maken, dus mogelijk binnenkort nog meer fans vervangen door andere BeQuit fans... :)

Heb jij ook een be quiet! Silent Wings 2 120mm, 120mm?