Team Xtreem TXDD2048M800HC4DC-D 2GB (2x 1GB) DDR2 Review

DarkBlaze 11 maart 2008, 2.682 views

Team Xtreem TXDD2048M800HC4DC-D 2GB (2x 1GB) DDR2

Pluspunten

• Koel.
  • Ziet er mooi uit.
  • Snel.
  • Goedkoop.

Minpunten

• Geen tot nu toe

Stabiliteit Score: 5
Inleiding:
Bij het aanschaffen van een nieuwe PC hoort ook nieuw geheugen. Ik had maar een paar eisen namelijk: Niet te duur, Toch redelijk goed overclockbaar, minimaal 1GB per module en vervolgens kwam ik op dit geheugen uit. Ik vond alleen die blauwe heatspreader niet zo mooi. Ik moest eigenlijk nog langer wachten voor ik mijn spullen kreeg omdat ik een Q9450 bij mijn systeem had besteld, maar omdat van mijn oude PC de 6600GT dood was gegaan maar zolang een E2160 gekocht en alles op laten sturen. Toen ik mijn spullen binnen had kwam ik er tot mijn verassing achter dat ik geen blauwe maar zwarte heatspreaders had! Deze vind ik zelf veel mooier en dus was het enige minpunt van deze modules ook weg.

Gebruikte Systeem
Coolermaster Real Power Pro M700 voeding
Coolermaster CM-690 behuizing
Intel E2160 @ 3GHz
MSI P7N Diamond
4GB Team Xtreem Dark PC6400 geheugen
PNY 8800GTS 512mb

Featureset:
Over de featureset valt niet zo veel te vertellen meer tegenwoordig, het geheugen is 'gewoon' 800MHz CL4 RAM er zit een mooie compacte heatspreader op die zijn werk goed doet en verder heb je levenslange garantie op je geheugen modules.

Overklokbaarheid:
Hier voor heb ik het geheugen uitgezocht, omdat het extreem goed te overclocken valt! Mijn geheugen loopt nu op 1000MHz met 4-4-4-12 timings op 2.3V! Ik weet zeker dat het geheugen nog wel veel verder kan maar heb dit nog niet geprobeerd omdat het niet nodig is.

Update:
Geheugen doet nu 4-4-4-12 @ 1200MHz met 2.4V heb alleen nog niet getest of het stabiel is of niet.

Stabiliteit:
Het geheugen is altijd stabiel gebleven, voor en na het overclocken heb ik er geen enkele problemen mee gehad. Ik heb het geheugen getest met memtest en Orthos blend test tijdens het overclocken.

Prijs:
De prijs is gewoon uitstekend, voor een Dual Channel kit van 2GB heb ik 50¤ betaald wat je zeker niet duur kan noemen als je ziet wat je er voor terug krijgt. In vergelijking met wat ik voor mijn eerste setje OCZ Platinum (PC6400 Cas 4) heb betaald is dit een koopje. Het OCZ geheugen was toen nog 200¤!!!

Conclusie:
Zeer degelijk geheugen voor een schappelijk prijsje! Als je goed overclockbaar geheugen zoekt wat niet duur is hoef je niet verder te zoeken.

Edit:
Stukje stabiliteit vergeten perongeluk dus net even weer toegevoegd

Heb jij ook een Team Xtreem TXDD2048M800HC4DC-D 2GB (2x 1GB) DDR2?

Bij welke winkel aangeschaft? Ik wil namelijk ook de zwarte-versie ipv de blauwe. Verder goede onderbouwing. +5
Bij Azerty, maar ik denk dat bijna iedereen nu wel de zwarte versie verkoopt.
Nette overclock voor dat geheugen :)
Veel sneller dan 1000Mhz zullen ze denk ik niet gaan, daarvoor moet je echt D9 chipjes hebben.

Tegenwoordig worden ook alleen nog maar die met de zwarte headspreaders gemaakt.
Gaan ze wel hoor maar niet meer op 4-4-4-12 dan zit je op 5-5-5-15 zal het binnenkort wel is proberen ;)

Edit:
Foutje zie beneden, ben niet zo thuis in RAM timings O-)

[Reactie gewijzigd door DarkBlaze op 10 maart 2008 13:12]

De prijzen van interne geheugen worden inderdaad steeds lager.Nette overclock trouwens. ;)
Blij dat het geheugen bij jou wel werkt. Ik heb 2 highend ASUS moederborden gehad (P35 en X38) waarop het geheugen niet lekker wilde draaien. De laatste (P5E) deed het goed maar een bios upgrade (welke nodig was voor 45nm cpu) deed helaas het geheugen de nek om.

Mijn advies is dus om een beetje uit te kijken met goedkoper high-end geheugen. Mijn verkoper gaf me gelukkig een 100% credit.
Dat je moet uitkijken met geheugen, goedkoper of niet (hoewel DDRII écht goedkoop aan het worden is) is zeker,
maar dit is toch wel stabiel geheugen; draait hier op niet het eenvoudigste plankje van Asus, de Formula Blitz, met strakke timings en een hoge freq. zeer stabiel.
maar pech kun je hebben.
Asus staat bekend om zijn kieskeurigheid met geheugen dus daar moet je zowieso mee opletten, verder weet ik dat hij op de MSI P35 borden en Gigabyte P35 borden mijn K9N Platinum en dus de P7N Diamond gewoon werkt.