Asus GeForce 6600 256MB (PCI-e, DVI), EN6600/TD/256MB Review

AugmentoR 25 april 2005, 1.635 views

Asus GeForce 6600 256MB (PCI-e, DVI), EN6600/TD/256MB

Pluspunten

• Prima no-nonsense pci-e kaart van een bekend merk.

Minpunten

• Niet kunnen ontdekken.

Bij de recentelijke aanschaf van m'n Asus A8N SLI deluxe plank heb ik gekozen om nog even geen gebruik te maken van SLI.

Goed, de Asus N6600 256Mb Extreme, voorzien van PCI-Express. De dozen van Asus zien er als vanouds gelikt uit, en ook deze is voor mij, als oranje-liefhebber, een must-have op zich. In de doos zit nog een adaptertje om van een 15 polige sub-d (normaal vga) een DVI aansluiting te maken. Standaard zit er op de kaart al een aansluiting van beide, maar voor de mazzelaars die beschikken over twee TFT schermen is deze kaart dus ook direct te gebruiken.
Naast een 15 pins SubD en een DVI zit er ook nog een 4polige s-video bus. Het tweede bijgeleverde kabeltje verzorgt de uitgang naar tulp-(cinch)behoevende apparaten. Verder in de doos een tweetal CD's met daarop de nodige drivers en m'n zoveelste gratis DVD suite.

Via de bijgeleverde (nvidia software) valt de klokfrequentie van de kern en de geheugenfrequentie prima in te stellen, ik heb gekozen voor 333/568 Mhz (via bijgeleverd tooltje: automatische bepaling ideale frequentie) waar de standaardwaarde 300/500 Mhz is. De maximale waarden zijn overigens 600/1400 zodat mensen met goede koeling en een sterk hart waarschijnlijk nog wel meer uit de kaart kunnen trekken.

Ik heb de kaart niet gebenchmarkt dus ik kan geen zinnige uitspraken doen over de fysieke prestaties van het kaartje. Aan het geheugen zal 't niet liggen, die is met 256Mb riant voor mijn doeleinden. Waarom 256Mb? Hij was bij mijn leverancier maar 8 euro duurder dan de 128 variant.

Heb jij ook een Asus GeForce 6600 256MB (PCI-e, DVI), EN6600/TD/256MB?