Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US) Review

m4yall 5 maart 2008, 761 views

Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US)

Pluspunten

• Typt heerlijk
  • Mooi uiterlijk
  • extra steun voor voorste onderkant bijgeleverd voor extra ergonomie

Minpunten

• F toetsen standaard op extra functie ingesteld ipv standaardfunctie

Over het algemeen gewoon een erg goed toetsenbord. Hiervoor hadden wij een witte ergo en met de komst van een zwart scherm, zwarte kast en antraciete printer moest het toetsenbord er ook aan geloven. Deze ergo4000 was de enige die ik nog kon vinden in zijn soort.

Ergonomie
Qua ergonomie is het gewoon een goed toetsenbord. Er wordt nog een extra steun voor onder het voorste gedeelte bijgeleverd maar deze gebruiken wij niet. Wij zijn dus niet optimaal ergonomisch bezig, maar thuis gaat het meer om lekker typen ipv topergo typen.

Funcionaliteit
Het toetsenbord doet wat het moet doen. Al die extra functietoetsen gebruik ik eigenlijk niet, op de calculator toets na :). Enig minpuntje hier is dat de F toetsen standaard zijn gelocked op de extra functie ipv de standaard F functies.

Precisie
Stja... top..

Vormgeving
Het toetsenbord ziet er erg chique uit. Mooi zwart met een leren polssteun.

Bouwkwaliteit
Erg goed. Enig minpunt is dat de spatiebalk een beetje 'herrie' maakt. Deze komt qua geluid ver boven de andere toetsen uit. Geruisloos is de rest van het bord ook niet, maar absoluut niet storend.

Driverondersteuning
Ik heb zelf Vista X64 en het was plug and play en alle functies werken! Mocht dit niet het geval zijn zit er een CD'tje bij.

44 euro is aardig wat voor een toetsenbord, maar aangezien het de enige ergo was en ook nog eens mooi is afgewerkt vond ik de prijs redelijk tot goed voor dit product.

Heb jij ook een Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US)?

Ik vind dit toetsenbord heerlijk. 44 Euro valt me mee, ik heb 'm nog gekocht voor 54 Euro destijds toen ie net uit was. Tweemaal in een week zelfs omdat ik er een glas cola over leeggooide (iets te druk met een Molten Core baas...)

Wat betreft die F toets, da's idd wat onhandig, maar gelukkig wordt de instelling wel vastgehouden tijdens reboots. Drivers heb ik nog nooit gebruikt.
WinAMP/Windows herkent gelukkig de mute/volume up/down/play/pause knoppen voor Global Hotkey.

Al met al een erg fijn toetsenbord. Ook hier op werk :-)
Keyboards bouwen kunnen ze wel goed bij MS!
Ja, erg leuk die F-toetsen, vooral als je nogal eens programmeert in Visual Studio (notabene van MS zelf), heb je veel de F10 en F11 nodig... 8)7

Ook de reload F5 van IE mis ik elke keer weer als ik er voor de eerste keer op druk...
Of de rename F2 ;). Maar inderdaad de F5 is de grootste ergernis.
Hebben jullie iets kroms waardoor de F-toets steeds uit staat dan?
Dat heb ik in ongeveer 2 jaar tijd nog niet meegemaakt nl.
Als ik opstart staan de F-toetsen bij mij altijd altijd ingesteld op de extra functie ipv de standaardfunctie. Iedere keer weer. Misschien onthoud hij het bij jou? :)