Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser CX 200 Street II (Grijs) Review

Robberto 19 november 2012, laatste update op 19 november 2012, 2.024 views

Sennheiser CX 200 Street II (Grijs)

Pluspunten

• Lage prijs
  • Goede afsluiting van omgeving
  • Goed geluid

Minpunten

• Bij eerste versie last van slijtage, bij nieuwe niet.

Heb deze oortjes enkele jaren geleden gekocht, heb ze nu nog steeds, wel een nieuwe versie lees daarvoor deze review.

Ik kwam deze oortjes tegen bij de MediaMarkt in actie, slechts 20 euro. Prima, m'n oude iPhone oortjes waren versleten dus besloten deze te kopen. Thuis gekomen de verpakking open gemaakt, niet heel spannend, gewoon de oortjes zelf met 3 setjes aan opzet stukjes, de middelste zitten er al standaard op en die voldoen voor mij prima.

Snel de oortjes in m'n telefoon geplugd en in m'n oor gepropt, muziek aan en luisteren maar. Werkelijk waar geweldig. Ze zitten top, sluiten goed af en als je ze in heb hoor je nog maar weinig van de omgeving. Voor mij wel een pre, want ik fiets veel. Bij m'n Apple oortjes had ik veel last van wind waardoor het volume naar 100%, dat kon nu makkelijk naar 50% van het volume. Een pluspunt.

Ik heb ook wel eens Beats by Dr. Dre in, vind dat deze Sennheizer oortjes niet veel onder doen. Je hebt een mooi geluid met voldoende Bass. (Luister veel top 50 en HipHop).

De kwaliteit van de eerste versie was goed, alleen bij de aansluiting (de plug) tussen de oortelefoon en de telefoon zelf begon het draadje los te laten (een veel voorkomend probleem) dus besloten terug te gaan naar de MM en op vertoon van de bon heb ik ze toen terug laten sturen naar Sennheiser. Zoals verwacht nieuwe oortjes gehad. Wat hierbij opviel was dat daarbij de plug was veranderd, waardoor het draadje 1 is geworden met de plug en dus niet meer alle klappen opvangt als je te hard aan het koortje trekt. Probleem opgelost, geen min punten meer!
Kortom: bon bewaren. :*)

Toevallig gisteren de oortjes mee gewassen in de wasmachine, ik vreesde het ergste, maar niks is minder waar, de oortjes doen het nog voor de 100% (moet wel zeggen dat ze in een binnenzakje zaten.) 8)7

Wat ik niet snap is dat er een soort grijs driehoekje aan het koortje zit :? , ik weet niet waar deze voor dient, maar heb me daar ook niet in verdiept. Deze versie heeft helaas geen microfoon/bediening,dat mis ik wel, dus binnenkort maar eens upgraden naar een nieuwe Sennheizer setje.

Conclusie: absolute aanrader voor iedereen die zijn cheapoortjes wil vervangen. :)

Heb jij ook een Sennheiser CX 200 Street II (Grijs)?