Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser RS 180 (Grijs) Review

Simkin 17 november 2012, laatste update op 17 november 2012, 1.079 views

Sennheiser RS 180 (Grijs)

Eerlijk is eerlijk, het geluid valt niet tegen. Mijn voorgangers waren allen analoog en de enige draadloze ervaring die ik dusver heb gehad is met de Sennheiser RS 130. Deze is stukken beter.

Prijs negeer ik, ik weet niet meer wat ik toen betaalde en ben al weer vergeten wat ik voor de rs180 betaald heb, we zijn namelijk ondertussen al weer een 3 maandjes verder.

Ik houd van geluid,; muziek en van spelletjes, muziek is wel wat belangrijker voor mij. Beiden wil ik graag naar luisteren zoals het bedoeld is, zonder de belemmeringen zoals als het wat later wordt en de pitstop naar de wc noodzakelijk wordt..

Mijn voorganger was redelijk. Het geluid was vol genoeg, niet veel bas, maar als je geen storing had vergat ik dat ik mijn headset op had, speelde ik mijn spelletjes, luisterde naar mijn mixjes en zette hem pas af als het tijd werd om naar bed te gaan.

Wat me de laatste tijd stoorde was de ruis en toch wel een gebrek een diepte. De oortjes van de nieuwste telefoons klonken voller en het stond me tegen om te switchen. Tijd voor iets anders.

De 180 streamed het geluid digitaal en niet langer analoog, protocol en compressie vind ik niet interessant. De speakers zullen ook wel een beurt hebben gehad en het totaalplaatje bevalt mij goed. Ik hoor een voller geluid, volledig zuiver, kraakhelder.

Ik lever in qua bereik maar boek veel winst met kwaliteit. Als ik naar boven loop en de sokken lade opentrek stottert/hapert het geluid, voorheen werd enkel de beleving minder door toevoeging van ruis. Nu is het makkelijker, wel of geen geluid, geen concessies. Dit is prima.

De geluidservaring is echt geweldig, kraakhelder, prima bereik, hoog en laag bereik zit wat mij betreft wel goed en als je even wil gaan plassen mis je niets van de show.

Ok, niet alles is goed. De headset zit prima, eigenlijk het enige waar we het nog niet over gehad hebben. Geluid is nmi helemaal in orde maar het ontwerp van de bediening slaat nergens op. Je zal er vast wel aan wennen maar de verkeerde knoppen ga je indrukken, onbedoeld en onoverkoombaar.

Je hebt een rij met knoppen aan de rechterkant van de headset die je niet kan onderscheiden op gevoel, met moeite op positie (als je goed geheugen hebt) en kleur maakt natuurlijk niet uit. Het enige wat je kan doen is jezelf aanleren wat de volgorde is van de knoppen en wat ze doen. In den beginne redelijk irritant. Ik merk dat ik de headset vaak afzet om het geluid harder/zachter te zetten.

Totaal plaatje? Prima geluid, prima bereik, onhandig in het gebruik maar om eerlijk te zijn, dat nemen we wel voor lief.

Heb jij ook een Sennheiser RS 180 (Grijs)?