Specificaties 16,4" (1920x1080), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Sony Vaio VPCF24L1E (Zwart) Review

clkndk 14 november 2012, 286 views

Sony Vaio VPCF24L1E (Zwart)

Pluspunten

• Vormgeving

Minpunten

• Slechte ondersteuning Linux

Een heel korte review.
Ik heb deze laptop gekocht omdat ik Sony als merk wel iets waard vind en ik ze er mooi uit vind zien. Het is een i5 en hij is snel genoeg. En onder Windows7 werkt hij naar behoren, hoewel hij topzwaar wordt uitgeleverd met meer dan 10 sony services of startups die in het systeem staan. Vrij onnodig. En natuurlijk de virusscanner en overige beveiliging, die je meteen moet verwijderen om er vervolgens MS Security Essentials op te zetten.

Ik ben echter een overtuigde Linux-gebruiker en daar scoort deze laptop te slecht. De fan blijft vrij hard blazen en ook verder energiebeheer lijkt niet optimaal. Daarom gaat de batterij onder Linux maar ruim een uur mee en maakt hij gewoon meer geluid dan nodig. Gemaild met Sony support, maar die kennen Microsoft en verder niets. Mijn vrouw gebruikt deze laptop nu en voor mij nooit meer een Sony. Kernel ondersteuning is namelijk heel simpel als je je aan standaarden houdt, maar Sony gaat meer voor het geld kennelijk.

Heb jij ook een Sony Vaio VPCF24L1E (Zwart)?