Acer AL1715ms (17", 12ms, D-sub) Review

Nazco_1337 15 oktober 2005, 239 views

Acer AL1715ms (17", 12ms, D-sub)

Pluspunten

• Mooi beeld, ook vergeleken met duurdere beeldschermen.
  • Geen ghosting
  • Goeie afwerking (geen last van losse onderdelen)
  • Geen dode pixels na langdurig gebruik

Minpunten

• Geen DVI aansluiting
  • Speakers (in mijn geval overbodig)
  • Mooi scherm, maar een wat saaie voet. (iets meer design mag wel)

Ik heb de Acer AL1715MS ongeveer een half jaar in bezit. In deze periode is hij erg veel aan geweest, en nog geen dode pixel of wat dan ook te bekennen. Het beeld vind ik uitermate prettig om naar te kijken, helder en mooi. Tjidens het gamen heb ik geen last van ghosting. Dit scherm, doet gewoon z'n werk.
Ik heb dit scherm kunnen uitproberen samen met een paar andere LCD schermen van o.a. Samsung, Philips en Viewsonic. Ik wil niet per direct zeggen dat ik de Acer het allermooiste beeld vond geven. Wel dat de prijs/prestatie naar mijn idee het best was. Het beeld was zeker niet veel slechter dan bij de duurdere varianten, en als deze al slechter was, dan was dit het extra geld niet waard.
Wat ik wel wat minder vind, is dat dit scherm geen DVI aansluiting heeft, en dat er speakers inzitten. Speakers vond ik niet echt nodig, en de DVI aansluiting kon ik wel gebruiken. Maar met verloopstekkertje gaat het ook prima.

Heb jij ook een Acer AL1715ms (17", 12ms, D-sub)?