Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review

tayram 2 maart 2008, 838 views

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• mooi uitzien
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• slechte beeld

ik heb vrijdag eentje opgehaald. en morgen breng ik hem weer terug. ik kijk hd of full hd films op de monitor. ik vind de beeld kwaliteit echt zeer slecht. als het goed is zijn er vier verschillende modellen van deze monitor.
226BW 1680x1050 300 1000:1 2 gtg 160/160
1- AUO 22.0 TN M220EW01 V0
2- Samsung 22.0 TN LTM220M1-L01
3- CMO 22.0 TN M220Z1-L03
4- CPT 22.0 TN CLAA201WA04

A serie , S serie , C serie blablabla.

En ik heb nou eentje van:
225BW 1680x1050 280 700:1 5 160/160 (5:1) CMO 22.0 TN !!! M220Z1-L01 !!!

Ik snap er niks van. Volgens mij buiten kant van monitor wel 226bw en binnenkant is 225bw. heeft iemand hier ervaring mee. Dus wel voorzichtig zijn met jullie aankoop a.u.b. Ik ben echt niet tevreden met deze monitor en ik ben gek op samsung eigenlijk. heel jammer.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?

Wat een waardeloze review. Er staat nergens waarom hij slecht is, misschien verwacht jij ook wel gewoon teveel van dat geld. Waarom is hij slecht? kleur? helderheid? scherpte? heb je last van ghosting?... Heb je wat aan de instellingen geprobeerd voor betere kwaliteit?

En verder is het ook geen Full-HD scherm, het heeft 1050 pixels verticaal en Full-HD heeft er 1080 nodig.
Hij kan beter een topic @ GoT openen, dat is miss nog wat nuttiger. Dit slaat echt wel alles. Cursus review-schrijven voor meneer!
beste mensen
ik probeer te helpen alleen maar. ik vind bijna niks goed op dit scherm. mijn oude scherm was veel beter. en ik heb hem al verkocht en nu heb ik spijt van.
hier kijken a.u.b. http://axofiber.no-ip.org/inside/monitor.lcd.panels.en.htm

ik heb ook goede ogen en ik weet wat goede beeld kwaliteit is. Ik weet dat het ook geen Full-Hd scherm is maar toch moet je een goede beeldkwaliteit hebben. Dvd kijken is helemaal waardeloos. Ik zie zelfs soms blokjes op de scherm met een originele dvd.
Sorry voor mijn slechte review. Dat komt mischien omdat mijn nederlands niet zo goed is.
Van een review verwachten ze hier dat je een heel verhaal houdt. Dus je meld de slechte punten en dan waarom dat zo is. Dat ligt dus niet aan slecht nederlands. Op tweakers Is het dus niet alleen de balkjes invullen, maar een echte review schrijven, een beetje zolas ze ook op professionele reviewsites doen. Geeft verder nix, weer wat geleerd :) Wat je nu hebt is eigelijk meer geschikt voor een topic op GOT. Kijk eens naar een paar goed beoordeelde reviews, kijk naar de verschillen en probeer jouw review nog wat te verbeteren/opnieuw te schrijven. :Y)
Ik zou heel graag een review zien met een goede onderbouwing. Die mis ik volledig. Onderbouw je mening in de review en vertel precies waarom dit scherm zo slecht is. Heel veel mensen hebben namelijk al een heel goed scherm aangekruist.

Ikzelf heb de 206BW en geloof me, het is een van de meest luxe uitgevoerde beeldschermen.
Heeft resolutie dan iets met de beeldkwaliteit te maken?
Meer info aub. Welke codecs? Welk opslagmedium gebruik je voor de film? Welke mediaplayer gebruik je?
Beetje makkelijk excuus. Ik zie dat het ook aan inzet ontbreekt. En een review kan ik het ook niet noemen omdat ik er eigenlijk niks wijzer van wordt, behalve dan dat er vier verschillende panelen in die Samsung monitor worden gebruikt..
ik heb een crt scherm en dell lcd monitor en nu deze 226bw van samsung. zelfde films op crt en op dell monitor is gewoon super en met 226bw helaas. ik gebruik full codec pack van k-lite 3.8.0. en windows media player classic. ik heb goede kwaliteit dvi kabel van HQ. ik heb van alles geprobeerd om beeldkwalieit goed te krijgen maar helaas lukt me echt niet. zelfs als ik de pc op mijn beamer aansluit die alleen maar 800x600 resolutie heeft heb ik haarscherp beeld met hd films.
dat snap ik best. ik weet %100 zeker dat deze scherm een heel goede. maar niet wat ik heb. ik heb veel last van ghosting en bleeding. kleuren zijn niet echt mooi. rood is niet echt rood en zwart is ook niet goed. hij is heel scherp dat wel en contrast en helderheid is ook perfect. ik heb hem ook gekocht door goede reviews van tweakers. je hebt vier verschillende versies als het goed is.
1- M220EW01 V0 ......A versie
2- LTM220M1-L01 ....S versie
3- M220Z1-L03..........C versie
4- CLAA201WA04.....???

en ik heb deze gekregen.!!! M220Z1-L01 !!! Deze unit zit ook in 225bw. Daarom snap ik niks van.