Conceptronic Grab'n'Go DualBay NAS Media Store 1.5TB Review

Harrie45 1 maart 2008, 827 views

Conceptronic Grab'n'Go DualBay NAS Media Store 1.5TB

Pluspunten

• Robuuste behuizing.
  • Snelle data transfer.
  • Low-noise.

Minpunten

• Ook als de disks uitgeschakeld zijn, blijft de fan draaien.

De CH3SNAS heeft een mooie solide metalen zwarte kast die gezien mag worden. De NAS is ook vrij stil. De fan is nauwelijks hoorbaar. De mogelijkheid om extra programma's te installeren via een fun_plug is voor techneuten altijd leuk. Op de NAS draait een Linux versie. B.v. telnetten naar je NAS, Twonky media server installeren (tip voor de vorige reviewer) etc.. De transfer snelheid is ook prima. Over een 100 Mbit ethernetkabel haal ik 9,5 MByte per seconde. Binnenkort ga ik upgraden naar gigabit ethernet en ben benieuwd hoe snel ie dan is.
Hiervoor heb ik 1 dag een Linksys NAS200 in huis gehad, maar de Conceptronic CH3SNAS is die paar tientjes extra meer dan waard. De Linksys NAS200 is zo traag dat ie nauwelijks bruibaar is.

Heb jij ook een Conceptronic Grab'n'Go DualBay NAS Media Store 1.5TB?

Post alsjeblieft de snelheid die je haalt na je upgrade. (Graag dan ook daarbij welke schijftypen en of je raid 0,1, niet of JBOD hebt geconfigureerd)
Bij de negatieve eigenschappen heb je staan dat de fan blijft draaien. Daar is een scriptje voor om dat aan te sturen, zodat die alleen gaat draaien als hij boven een zelf te bepalen temperatuur komt. Werkt perfect, je moet er alleen voor zorgen dat je logging niet naar de HD schrijft want dan gaan je schijven niet meer slapen..