Thermaltake Soprano VB1000SNS Zilver Review

merodach 29 februari 2008, laatste update op 7 juli 2008, 466 views

Thermaltake Soprano VB1000SNS Zilver

Pluspunten

• mooi, degelijk en robuust
  • standaard met twee goede, stille fans geleverd
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• kabels niet echt goed weg te werken

Deze kast heb ik aangeschaft om twee redenen: 1: mijn oude kast begon vol te zitten 2: en kreeg de boel niet meer bijgekoeld. Vandaar dat ik maar eens heb rondgeneusd naar een nieuwe kast. Ik kwam uit bij deze Thermaltake. Tot nu toe heb ik daar zeker nog geen spijt van gehad.

Bouwkwaliteit en afwerking
Deze kast voelt over het algemeen degelijk aan: het deurtje mag dan wel van plastic zijn, toch is het stevig. De platen aan de zijkant zijn ook stevig en dik. De linkerplaat heeft zijn knopjes om hem te verwijderen netjes verzonken zitten en scherpe randjes heb ik nog nergens kunnen ontdekken.

Inbouwmogelijkheden
Wat mij betreft ruim genoeg: 4 externe 5,25" bays, 2 externe en 5 interne 3,5" bays. De kabels heb ik weggewerkt onder die bays, verder zijn daar eigenlijk geen mogelijkheden voor. Als alles aangesloten zit, zitten er wel wat kabels in de weg.

Koelingsmogelijkheden
Deze kast wordt standaard al geleverd met twee 120mm casefans. Deze zijn erg stil en koelen ook nog eens goed. Zelf nog een fan bijzetten is eigenlijk niet nodig.

Vormgeving
Ikzelf vind dit echt wel een mooie kast: zilvergrijs met een mooie golf in de deur. In het midden van die deur zit dan een randje van chroom. Aan de boven kant een klepje met daaronder 2 usb-aansluitingen, 1 mic en 1 headphone aansluiting en een firewire aansluiting. Aan de onderkant 4 voetjes die je naar buiten kunt draaien. Vind je dat niet mooi dan kun je ze ook naar binnen draaien. Verder zit de kast er sowieso degelijk en robuust uit.

Installatiegemak
Het mooie van deze kast is dat je nergens een schroevendraaier voor nodig hebt (oké dan, wel om het moederbord vast te zetten). Je krijgt klemmetjes meegeleverd om de hdd's en de dvdrw's vast te zetten. De linkerzijkant kun je los halen door twee knopjes te verschuiven en twee duimschroeven los te draaien. Werkelijk, het installeren van een computer in deze kast is piece-of-cake.

Deze kast kun je voor minder dan 70 euro kopen, en dan krijg je echt wel waar voor je geld: een degelijke kast met goede en stille fans eringebouwd die er ook nog eens mooi, degelijk en robuust uitziet.

Heb jij ook een Thermaltake Soprano VB1000SNS Zilver?

Heb je ook foto's van de binnenkant van de kast?
Zal ik zsm voor je fixen (sorry voor de late reactie, mailerfunctie stond uit...)
Bij deze. Excuses voor de dradenrommel... ;)