Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Razer Electra Essential Gaming & Music Headset Stereo (Groen, Zwart) Review

Yariva 7 november 2012, laatste update op 10 juni 2014, 3.693 views

Razer Electra Essential Gaming & Music Headset Stereo (Groen, Zwart)

Pluspunten

• Prijs!
  • Bass zeer goed
  • 'Luchtkussentjes' van zeer goeie kwaliteit

Minpunten

• Na zeer lang dragen ( 3 uur + ) ga je de headset voelen
  • Het ontbreken van volumeregeling

Beste mede-Tweakers,

Ik heb dit product nu zo'n 4 maanden, en gezien nog niemand een review had gemaakt, besloot ik om er nu maar eens eentje te maken. Dit zal mijn eerste review worden. Ook weet ik dat dit van oorsprong een gaming headset is, maar ik gebruik hem alledaags in het OV en op werk. Hier zal deze review dan ook op gebaseerd zijn, en ik zal vrij weinig (tot niks) ingaan op het gaming aspect van de Razer Electra.

Algemeen
De Razer Electra komt in een doos geleverd met 2 kabels, een aantal documenten van Razer zelf, en de headset zelf. Er zijn 2 versies beschikbaar, de zwarte en de groene. Ik heb voor de groene gekozen, simpelweg omdat ik de zwarte nergens meer kon krijgen :/ ! De razer Electra is de goedkoopste headset die Razer levert, maar dit houdt hem er niet van een goeie show op te zetten.

Specs
De headset maakt gebruik van een enkele 3,5 mm audiojack. De headset weegt ongeveer zo rond de 284 gram, en wordt geleverd met 2 kabels. Een met microfoon, en een zonder. Beide rond de 130 centimeter.

Gebruikersgemak
De headset zit bijzonder comfortabel. De kleine kussentjes die op de rand zitten zorgen ervoor dat de headset echt goed afsluit bij de oren. Natuurlijk wist ik al hiervan, dit is een groot onderwerp waarop Razer op hun website ingaat, maar zelf had ik hier niet zulke grote verwachtingen van. Eenmaal toen ik de headset voor het eerst opzette, merkte ik hoe comfortabel de headset zat. De luchtkussentjes zijn echt van een superieure kwaliteit. Ook handig; De kabel kan je uit de headset halen, zodat je enkel een snoer en een headset heb. Ook deze aansluiting is een 3.5 mm audio jack. De bovenkant ( rail? ) voel je nauwelijks. Alleen echt bij lange reizen, van ong. 3 uur of meer, begin je de headset goed te voelen. Ik heb geen idee of dit bijv. bij Beats ook het geval is, dit is mijn eerste headset.

Geluid
Helaas ben ik geen gediplomeerde geluidspecialist, verreweg van, ik kan daarmee dus helaas ook geen uitgebreide gegevens geven. Wel kan ik zeggen dat de bass hierin simpelweg verbluffend is. Het geluid dat de Razer Electra produceert is geweldig voor dit prijs-segment. Zeker met muziek in combinatie met techno, hardstyle ( waar ik de hele dag naar luister ) doet ie het prima. Daartegenover; ik denk wel dat als je een headset wil kopen voor klassieke muziek je deze headset beter niet kan kopen. We hebben deze headset op school vergeleken met 3 andere Beats, en deze tips er behoorlijk dicht aan! Natuurlijk zijn dat ook allemaal junkies die de hele dag niks anders doen dan hardstyle luisteren, dus kan je dit niet echt een 'concreet' resultaat noemen, maar toch.

Minpunten
Er is helaas een min-punt aan de Razer Electra; het is niet moeders mooiste. De Electra doet veel van mijn vrienden denken aan de oor beschermers die ook gebruikt worden in de bouw. Ook het design van de headset is wel leuk, alleen je loopt uiteindelijk toch rond met een groene headset op je hoofd. Persoonlijk denk ik dan wel weer dat de zwarte er beter uit ziet. Ook had ik graag op de headset zelf een volume-regeling gezien, maar uiteindelijk moet je niet veel klagen voor een headset in dit prijs-segment.

Al met al
Kijk, deze headset is oorspronkelijk bedoeld voor Gamers. Als je dan ook een echte audio "sensatie" voor je oren wil hebben, zou dit misschien niet de beste koop zijn. Mid tonen zijn matig, maar de baas is juist weer lekker opgekrikt. Daarin tegen, als je hiervan houdt, zou dit product zeker weten een goeie koop zijn. Ik zou zelfs kunnen zeggen, dat als je vergelijkt met prijs / prestatie, dat je deze headset zeker ergens in de top kan vinden. En al met al is 60 piek voor zo'n headset echt niet slecht ;)

Zoals al eerder vermeld, dit is mijn eerste review. Tips en opbouwend commentaar wordt zoals altijd gewaardeerd!
B.T.W., foto's komen eraan

[EDIT] Tekst aangepast op een paar kleine punten, en scores aangepast naar een iets betere vergelijking (ik denk dat ik een beetje te enthousiast was de eerste paar maanden ;)

Heb jij ook een Razer Electra Essential Gaming & Music Headset Stereo (Groen, Zwart)?

Vandaag heb ik de Razer Electra headset gekocht en ik wou even de review van Compjunkie bevestigen. Ook ik ben geen audiofiel maar het geluid bevalt me prima. Het draagcomfort is ook prima, niet beter of slechter dan de Creative Tac Alpha 3d die ik voorheen had.

Pluspunten:
- Geluid is prima.
- Draagcomfort is prima.

Minpunten:
- Geen losse microfoon.
- Ontbreken van een microfoon.
Bij de specificaties van het product staat dit: "Microfoon in snoer"; dus dit klopt dan niet? :?
Ja en nee. Er worden twee snoeren mee gelevert; een daarvan zit een microfoon in verwerkt, het andere snoer is zonder microfoon. Overigens heeft het snoer waarin de microfoon zit verwerkt één 4(!) polige 3.5mm jack waarin de zowel het microfoon als koptelefoon signaal zit verwerkt. De audiodrager (moederbord, telefoon, draagbaar audiodevice, etc.) moet dus zelf het koptelefoon- en microfoongeluid splitten, of je moet een splitterkabel kopen.

De koptelefoon weegt overigens 302 gram.
Bedankt, dit maakt het al veel duidelijker! _/-\o_
Ik was pas in de stad opzoek naar deze headset, nergens hadden ze hem (mediamarkt, gamemania, dixons, Freerecordshop, kijkshop. Dus ik Ga hem denk ook maar bestellen! vooral na het lezen van dit review! :)
ik heb m zelf ook.... hij zit niet echt confortabel op mijn oren.. aan de binnenkant zit een randje waar ik telkens mn oren tegenaan krijg |:( erg onprettig.... mn oren krijgen het ook vet warm als ik m op heb... voor de rest is het geluid wel prima hoor...
Waarom schrijven zoveel mensen negatieve dingen over deze prachtige headset :P
Helemaal top man, geen verkeerde keus ;)
nice :)
o en ps revieuw = _/-\o_ waardig