Need for Speed: Most Wanted (2012), PC (Windows) Review

SmokingCrop 7 november 2012, laatste update op 7 november 2012, 923 views

Need for Speed: Most Wanted (2012), PC (Windows)

Pluspunten

• Besturing is leuk en vlot.
  • Online racen met vrienden.

Minpunten

• Herhaling, herhaling, herhaling!
  • politie is zwak.
  • A.I. rijdt duidelijk sneller / trager naargelang je positie.
  • Geen uiterlijke customization

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 4
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 3
Copy / paste van mijn reactie op de review van tweakers (+3 spotlighted)

Ik vind het niet meer waard dan een 6/10.

Enigste pluspunt is dat het leuk rijdt.

Zoveel minpunten..
- altijd hetzelfde opnieuw (elke nieuwe auto is exact hetzelfde: je doet een race om je nitro terug te hebben en de rest is vrij gemakkelijk te winnen. Bij de de most wanted List is het ook telkens hetzelfde, gewoon elke keer wat meer heat level & langere race.)

- Bij de most wanted races valt het ook gewoon heel erg op dat het er niet toe doet hoe ver je even voor zat, of even achter zat. De AI rijdt opeens als een slak ofwel als een formule 1 wagen

- de politie is gewoon om te lachen. Gisteren uitgespeeld (nr 1 most wanted geworden) en nog nooit busted geweest. Die spikes zijn ook gewoon stom, want je ziet ze al van een uur ver met die spots die ze aan de ene kant zetten..
Als je in een race een heat level had van 4-6 dan is die gewoon terug naar 1-2 wanneer je de race verlaat

Als de politie achter me zat, voelde het meer als een ambetant element in het spel dan een fun element. Gewoon even snel rijden en je bent ze al snel kwijt. wanneer je dan in cooldown zit, en je plaatst je ergens helemaal random waar ze niet kunnen weten waar je zit, komen ze opeens daar gereden?? (zelf off road..)

- Het feit dat ze 'al vroeg in snelle auto's' een pluspunt vinden, vind ik net een minpunt. Het is net leuk die progressie te maken.. anders ga je toch gewoon even een race doen waarbij je de wagen kan kiezen? (wat overigens niet mogelijk is in singleplayer hier?)

- Niets van uiterlijke customization en hele tijd dezelfde performance upgrades.

- Enkel Sprint, Circuit, gemiddelde snelheid halen & ambush races. (waar is de goeie nfs tijd met Sprint, Circuit, knockout, tollbooth, drag, speed-trap, drift, tegen politie races)

Systeem waarop gespeeld werd: (met controller)
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 830 series 256GB 153,95 153,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal 1.289,83

edit: er is ook nog een race waarbij je alleen (met politie meestal) een bepaalde snelheid moet halen op een bepaald parkour.

Heb jij ook een Need for Speed: Most Wanted (2012), PC (Windows)?

Ik zat er serieus aan te denken deze game te gaan halen voor de ps3, gelukkig niet gedaan.

via de "other way" game geprobeerd maar echt verschrikkelijk, vind de besturing veel te arcade er is totaal geen uitdaging aan, handrem indrukken in de bochten en zelfs een klein kind van 5 kan er doorheen driften..

misschien dat ik te veel gran turismo 5 heb gespeeld of het niveau van de NFS reeks is gewoon zo zwaar gedaald. Verder een nette review, deze game verdiend niet meer woorden.

Ik en zoveel anderne mis de tijd van het good old underground 1 en 2, wat ook nog een beetje qua racen uitdaging had. Of dan iig een most wanted of hot pursuit die niet zo makkelijk is en waar de politie ontsnappen ook daadwerkelijk een kunst is.
Net wat ik al dacht.

Alle reviewers geven hoge scores, nadat ze er 2 uur mee hebben lopen klooien, maar de echte kopers weten wat voor bagger ze weer in huis halen.

Alle punten die in deze review worden genoemd zijn gewoon de harde waarheid, leuk voor een paar Burnout fans, die kicken om 1000x dezelfde crash te zien, voor de meeste gewoon de zoveelste flop in de NFS categorie.

En geen drag of drift of tollbooth? WTF Criterion?

Ook totaal geen verhaallijn, helaas.
De enige reden die je hebt om het spel te spelen is omdat je zelf de auto's allemaal fully unlocked wil hebben. Maar wat is daar nog het nut van als je in het begin al in een supercar kan stappen?

Jezus man, het leuke was juist om in een Mazda te beginnen en te eindigen in een strakke bak!
Mooi dat deze Review hoog kwam in Google,..

Deze game komt niet eens in de buurt van NFS MW uit 2007.
Helaas heb ik hem al gekocht. Ik ga wat meer afwachten bij de NFS series wat andere zeggen. Zelfs tweakers.net gaf deze game een 8.5. Veel te hoog. Verder bedankt voor je review :) maar helaas te laat voor mij. Gelukkig niet de volle mep van 45 euro betaald.