TP-Link TL-WA730RE Review

TomONeill 6 november 2012, laatste update op 6 november 2012, 917 views

TP-Link TL-WA730RE

Helaas was die super easy installatie toch niet zo super easy.
Ik heb de bijgeleverde cd gebruikt zodat de software de repeater automatisch installeerde. Na dat het een paar keer was mislukt om duistere reden slaagde ik er in om uiteindelijk op de finish knop te kunnen klikken. Het kastje zond uit en had dezelfde eigenschappen als de router die ik wilde repeaten. Je neemt aan dat alles gewoon goed zou zijn als alles automatisch is ingesteld met de cd. Niet dus. Je moet de Default Gateway zelf nog instellen, anders krijg je geen connectie tot het internet.

De volgende dag:
Geen internet! De steker er even uit en dan weer in bood een tijdelijke oplossing, maar even later wr geen internet.
Na wat Googlen kwam ik een review op tweakers.net tegen. Iemand had een probleem met zijn 802.11g router en niet met zijn andere router. Nu is dit een b/g/n router, dusja.. Het betreft een KPN Experia Box. Mijn probleem is meer: De repeater zend niet meer uit. Steker eruit. Steker erin en hij doet het weer.. Retour afspraak gemaakt.

Goedkoop, dat wel, maar helaas werkt het dus ook niet met elke router. Jammer dat je dat ook niet van te voren kunt controleren of deze compatible is. Wel staat er dat ie het beste werkt met de TP-Link router, maarja..

Heb jij ook een TP-Link TL-WA730RE?