Need for Speed: Most Wanted (2012), PC (Windows) Review

Kainun 3 november 2012, laatste update op 11 november 2014, 798 views

Need for Speed: Most Wanted (2012), PC (Windows)

Leeft niet op tegen zijn voorgangers.

Pluspunten

• Geluiden
  • Muziek
  • Graphics
  • Besturing

Minpunten

• 'Crash cutscenes'
  • Aanpassen van auto's
  • Moeilijkheidsgraad
  • Zelfde races, verschillende wagens

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Dit is mijn eerste review, maar gelukkig wel op een onderdeel waar ik veel ervaring mee heb. Ik zou het waarderen als je een comment zou kunnen achterlaten van wat beter zou kunnen.

Ik heb eerdere Need for Speed games gespeeld en zal af en toe deze nieuwe game met de oudere games (de oude Most Wanted, Carbon) vergelijken.

Beeld en geluid
Laat ik meteen met een van de beste onderdelen beginnen. De graphics zijn geweldig en zelfs op de laagste settings kun je van het beeld genieten. Ook het geluid is super, de goede muziek samen met je brullende motor. Ik kies mijn auto's bijna op geluid.

Mijn auto
Je krijgt niet echt het gevoel dat de auto waarin je aan het rijden bent echt van jou is. De wagens staan gewoon langs de weg en je kunt er zo inspringen en er hoeft weinig gedaan te worden om nieuwe auto's te krijgen. Ook was ik zeer teleurgesteld door het feit dat er niets te pimpen was aan het uiterlijk van je wagen. Wel is de kleur van de auto te veranderen door door een 'tankstation' te rijden. Je rijdt er doorheen en poof, de kleur is veranderd (ook word je auto gerepareerd en krijg je weer een volle tank nitro). Die verandering van kleur is random, zelf heb je dus niets te zeggen over het uiterlijk. Dit was een van de features die de oude Most Wanted en Carbon zo leuk maakten. }:O Gelukkig is het nog wel mogelijk om de binnenkant en de banden van de auto te verwisselen.

Gemakkelijk
Je hoeft niet veel te doen om al die supercars te verkrijgen en ik vind de moeilijksheidgraad eigenlijk veel te laag, ik heb in 4 uur al 5 van de 'Most Wanted' auto's verslagen en daarbij tel ik ook het 'kloten' en rondrijden door de stad bij op. :P Politieachtervolgingen zijn redelijk gemakkelijk af te slaan. Op lagere 'wanted levels' kun je vaak gewoon wegrijden en bij de hogere levels wordt het ook niet echt moeilijk.

Per wagen zijn er races, waarmee je onderdelen kunt ontgrendelen. Jammer is dat er maar een paar per auto zijn en dit zorgt ervoor dat je Ún snel alle onderdelen hebt Ún je al snel uitgeracet bent met elke auto. Wel zijn er verschillende soorten races. Dit zorgt dus ook weer dat je weinig moet doen voor je wagen en het het niet echt persoonlijk maakt. Jammer is dat het aantal races beperkt is en dat je dus ook met verschillende auto's dezelfde race doet. Het is bij mij nog niet zo vaak voorgekomen, maar ik verwacht dat naar mate je meer speelt, je vaker dezelfde races gaat doen.

Besturing
Het is makkelijk om te crashen in deze game. Op het begin is het rijden in deze game dan wel wat wennen maar na een tijdje kun je heerlijk door de bochten driften etc. Toch vind ik dit geen minpunt aangezien het spel nÚt wat realistischer maakt en je zelf ook je meede-racers gemakkelijk van de weg kunt halen (waar het spel je voor beloont). Wel is een nadeel van het crashen dat er een soort cutscene komt die irriterend lang duurt. Goed, laat ik eerlijk zijn, het duurt niet Úcht zo lang, maar dat gevoel krijg je zeker wel als je midden in een race zit.

Het spel was anders dan ik had verwacht, zeker minder goed dan de oude Most Wanted en Carbon in hun tijd, maar ik vind het persoonlijk weer een veel beter spel dan de vorige paar NFS games. Want, wie houdt er nou niet van een goede politieachtervolging waarbij je kunt gaan waar je wilt (hot persuit, pff :( )?

Een leuk spel, maar als je hoopt om je auto te pimpen is dit toch niet voor jou.

Heb jij ook een Need for Speed: Most Wanted (2012), PC (Windows)?

Wel erbij zeggen dat er je met verschillende wagens dezelfde race doet bv er is 1 race die je doet met bv. een lancia delta, een subaru, een ford focus, etc ... dat kan als je voor alle wagens alles wilt vrijspelen behoorlijk eentonig worden.

Btw ik heb de blacklist er door bijna alle speedcamera's (op 1 na), bijna alle omruilplekken (wagenswap) op 1 na ontdekt ... alleen de billboard, schuilplekken, etc en nog heel veel races om alle upgrades voor alle wagens vrij te spelen.

Het spel is wel leuk imho ... maar niet dat je zegt wouw deze moet ik hebben.
De moeilijkheidsgraad wordt nog wel een pak moeilijker naarmate je de top nadert.

[Reactie gewijzigd door Johan tb op 3 november 2012 21:02]

Je hebt gelijk, ik ben vergeten om erbij te zetten dat veel races hetzelfde zijn, alleen maar met verschillende auto's. Ik heb het veranderd. Ik zal het deel over de moeilijkheidsgraad eruit halen zodra ik dit zelf heb ervaren.
ik vind het allesbehalve moeilijker worden.
je concurrenten worden opeens slakken of opeens Formule 1 racers naargelang je positie..