Davilex Bank Offline (Retail, NL) Review

Theo_wdfbNewbie 29 oktober 2012, laatste update op 29 oktober 2012, 493 views

Davilex Bank Offline (Retail, NL)

Pluspunten

• Het programma bevat de basis functionaliteiten die je mag verwachten van een huishoudboekje. De vormgeving is verzorgd. Dat is ook het belangrijkste positieve punt.

Minpunten

• Dit programma werkt op basis van jaarlijks te vernieuwen licentie. Als je niet opnieuw verlengt kun je niet meer bij je eerder ingevoerde gegevens. Je zit dus min of meer vast aan dit programma.
  • Er zijn al jaren geen verbeteringen meer uitgevoerd aan dit programma.
  • Davilex geeft bijna geen ondersteuning aan gebruikers van het programma. Ze hebben een kennisboom waarin gebruikers antwoord moeten kunnen vinden op veelvoorkomende vragen. Bij het doorlopen van de kennisboom blijkt er echter bijzonder weinig in op te zijn genomen. Veel takken van de boom melden "Er zijn nog geen antwoorden beschikbaar." Op vragen aan de klantenservice komt traag of geen reactie.

Gebruiksvriendelijkheid Score: 2
Systeemeisen Score: 3
Stabiliteit Score: 2
Davilex Bank Offline beperkt zich tot basisfunctionaliteiten voor een huishoudboekje. Het richt zich op gebruikers die gedurende meerdere jaren inzicht willen hebben in hun inkomsten en uitgaven. Helaas is ervoor gekozen om te werken met een jaarlijks te vernieuwen licentie. Gebruikers hebben geen toegang meer tot hun reeds ingevoerde financiŽle gegevens als ze niet opnieuw de licentie verlengen. De ondersteuning van gebruikers door de helpdesk is zeer beperkt.

Heb jij ook een Davilex Bank Offline (Retail, NL)?

Ik gebruik dit programma al jaren maar ben nu toch op zoek naar een vergelijkbaar pakket wat je slechts eenmalig hoeft aan te schaffen (of zelfs gratis is). Elk jaar bijna 10 euro betalen om weer bij je gegevens te kunnen vindt ik toch wat veel aan het worden. Zeker omdat er inderdaad al jaren geen functionaliteiten zijn toegevoegd (en ik die toch heb aangedragen aan Davilex).
Ben ook gebruiker en herken de kritiek. Om nog toegang te houden tot de financiŽle administraties die ik de afgelopen jaren heb aangemaakt, ben ik wel verplicht om jaarlijks weer mijn licentie te verlengen. Helaas kan ik mijn gegevens op geen enkele manier exporteren.

Heb ook ervaren dat de klantenservice bij Davilex voor dit programma minimaal is. Als gebruiker heb je toegang tot een forum van gebruikers. Daar zie je ook dat we als gebruikers al heel lang vragen om oplossingen voor een aantal kwesties, maar er komt geen enkele reactie van Davilex zelf.