Philips SHP2500/00 (Zilver, Zwart) Review

swarlos 28 oktober 2012, laatste update op 28 oktober 2012, 445 views

Philips SHP2500/00 (Zilver, Zwart)

Pluspunten

• Lage prijs
  • Lang snoer
  • Goed geluid

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit

Reden van aanschaf
Deze hoofdtelefoon is vanwege de lengte van het snoer (6 m) lange tijd mijn favoriet geweest. Zo kun je de hoofdtelefoon aansluiten op de televisie en toch op voldoende afstand zitten. Draadloze hoofdtelefoons vind ik vanwege het gedoe met batterijen of accu's niet handig.

Geluidskwaliteit
Ik ben geen audiofiel, maar op mij maakt de geluidskwaliteit een goede indruk. Muziek wordt helder weergegeven.

Bouwkwaliteit
De afgelopen jaren heb ik drie exemplaren van de SHP2500 gehad. Alledrie zijn inmiddels overleden. De eerste sneuvelde toen een boek van mijn schoot precies op de jack-aansluiting in mijn pc viel. Pogingen om de kabel te repareren waren vergeefs, het is geen eenvoudige kabel waar je even twee draadjes aan elkaar draait.
De reden voor de zeer slechte bouwkwaliteit is deze: zowel bij de tweede als de derde is één van de houders van de 'oordoppen' afgebroken, steeds bij het op- of afzetten van de hoofdtelefoon. Hierbij merk je dus dat het hele bovenwerk van plastic is, en als daar even op een verkeerde plaats druk komt (misschien heb ik gewoon een groot hoofd, dat kan ook |:( ) breekt de boel dus af. Reden voor mij om uit te kijken naar een ander merk of ander type hoofdtelefoon.

Heb jij ook een Philips SHP2500/00 (Zilver, Zwart)?