GeIL Value Dual Channel GX24GB6400LDCK 4GB (2x 2GB) DDR2 Review

alex3305 27 februari 2008, laatste update op 11 september 2008, 1.885 views

GeIL Value Dual Channel GX24GB6400LDCK 4GB (2x 2GB) DDR2

Pluspunten

• Veel geheugen voor weinig geld
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Tot nu toe, geen

Stabiliteit Score: 5
Dit is DE kans op veel geheugen voor weinig geld!

Featureset:
Het is gewoon DDR2-800 geheugen zonder rare fratsen en dat scheelt :P. Het is kwalitatief goed geheugen en het werkt tot nog toe perfect in mijn systeem. Zelf heb ik in totaal dit setje twee keer besteld en heb dus nu 8GB geheugen in mijn systeem hangen. Dit werkt ideaal en is zeker aan te raden!

Hier wil ik echter nog wel even opmerken dat het uiterlijk van dit geheugen goed is. Door de aluminium behuizing zou dit ook geheugen kunnen zijn voor modders. Het ziet er namelijk gelikt uit en ik vind het mooier dan van die groene plaatjes in mijn kast te hebben. Daarnaast doet het de stevigheid ook nog eens ten goede.

Stabiliteit:
Een tijdje terug had ik wat problemen met mijn PC en dat kwam waarschijnlijk door de RAID0 configuratie destijds die niet goed werkte. Toentertijd heb ik echter wel uitgebreide tests gedaan op mijn systeem waaronder de interne geheugen test van Dell en ook Memtest86 en Memtest86+. Beiden werd perfect doorstaan na meer dan tien uur testen. Dus dit is zeker stabiel en werkt tot nog toe perfect zonder fouten!

Prijs en conclusie:
Voor de prijs hoef je dit setje niet te laten liggen. Destijds (Januari 2008) heb ik er 79,- Euro voor betaald, wat ik echt een goede prijs vind voor dit kwalitatief goede geheugen. Tot nu toe heb ik nog geen klachten over mijn beiden sets!

Daarom is de conclusie ook dat dit een must-have is als je veel geheugen wilt hebben voor weinig geld. Vooral als je 8GB in je systeem wilt hebben is dit een aanrader, ik zou het zeker nog één keer kopen als ik de kans kreeg of voor iemand anders een systeem moest bouwen.

• Dell XPS 420 (Intel Q6600 CPU - 4x2GB DDR2 GEIL RAM - Intel X38 chipset)

Heb jij ook een GeIL Value Dual Channel GX24GB6400LDCK 4GB (2x 2GB) DDR2?

leuk dat je 8Gb aan ram in je pc hebt zitten, maar wat ik me afvraag is waar je het voor nodig hebt? Ik neem ook maar aan dat je een 64-bits windows hebt...

verder zou het luk zijn als je de dimms nog wat zou OC`en, maar dat is aan jezelf.
Zelf gebruik ik inderdaad Windows Vista x64 en heb ik hiervoor ook Windows XP x64 gebruikt.

Tja, waar heb je 8GB voor nodig? Op plaats één denk ik toch voor de must-have waarde, daarnaast vind ik het zelf prettig werken. Ik kan bijvoorbeeld Photoshop een ruime 3.2GB systeemgeheugen geven en daarmee ook nog zat andere dingen doen op mijn computer. Dat geeft dan weer een prettig gevoel.

Ook Windows Vista werkt hier perfect zonder hickups of iets dergelijks, wat ik wel had met 2GB RAM.

Mijn dimms zijn helaas niet OC-baar door het Dell boardje wat erin zit ;)...
Vista draait als het spreekwoordelijke zonnetje hier met 2 GB hoor.
Tja, ieder zijn eisen en mening toch :) ?