Sennheiser PMX 70 Sport Review

koffie-junk 23 februari 2008, laatste update op 6 mei 2008, 1.284 views

Sennheiser PMX 70 Sport

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • bouw
  • groen + grijs

Minpunten

• (te) groot(te) nekband
  • prijs?

Sennheiser PMX Sport - review
Aangezien mijn vorige oordopjes overleden waren, werd het tijd om in de buidel te graaien voor goede oordoppen. Persoonlijk merk ik het verschil in geluidsweergave en ik hou er niet van om naar plastic te luisteren.
Aangezien ik de oordopjes ook veel voor sport gebruik (fietsen, hardlopen e.d.) heb ik altijd het type gehad die ook om je oor gaan. Altijd zeer tevreden over geweest.

Na wat zoeken kwam ik deze nekband tegen. Ik ben zelf ergens wel eens actief geweest in de muziek wereld en weet dat Sennheiser uit de pro-muziek wereld komt. Het verbaasde mij dat ze richting de gewone consumenten zijn gegaan, maar het resultaat mag er zijn. Ik vind de meeste producten erg mooi, bij mij wil het oog ook wat.

Ik heb deze oordopjes besteld bij de plaatselijke pc-zaak en kreeg ze drie dagen later in handen. Verpakt in een plasic doorzichtige 'doos'.

Gebruik
Thuisgekomen gelijk de doos opengescheurd en aangesloten op mijn Archos mp3 spelertje. Wat mij als eerste opviel is het gewicht, ongeveer 20 gram, met het zwaartepunt aan de voorkant bij de dopjes, voor in je oren.
De band voelt erg stevig aan. Ik heb niet het idee dat ik er overdreven voorzichtig mee hoef te doen.

Wie al eerder dopjes heeft gehad die achter je oren zitten, zal geen probleem hebben om 'm in een keer goed op te zetten. Dat gaat erg makkelijk en de dopjes zitten goed in de oren. Waarschijnlijk iets persoonlijks, maar toch het vermelden waard denk ik.

De geluidskwaliteit.
Het geen waar het uiteindelijk om draaid bij dit soort dingen. Hier kan ik kort en krachtig over zijn: Geweldig!
Hiervoor heb ik o.a. Philips en Sony gehad, waarvan ik de laatst genoemde al veel beter vond, maar de Sennheiser heeft echt een mooie weergave van het geluid. Volle bas, zoals ik hem graag hoor, tot zuivere mooie hoge klanken.

Ik heb er tot nu toe van alles op beluisterd (van Metallica, Rihanna tot en met de Blues Brothers en TiŽsto) en heb geen gekke dingen mee gemaakt. Bij mijn Philips dopjes kon voornamelijk metal wat blikkerig klinken.

Ergonomie
De band past huim om je nek heen, wat gelijk ook een nadeel mee brengt. Als je gaat zitten, kun je met je hoofd niet tegen een achterwand aan steunen, dan duuw je de dopjes uit je oren (wat je zou kunnen aanvoelen als pijn).
Bij sport en dan vooral hardlopen heb ik nog geen last gehad van uitval of vervelende schommelingen.

Ik ben zelf erg tevreden over de Sennheiser PMX Sport, erg mooi geluid en nog in een mooie kleur ook. Erg jammer dat je er niet mee kunt zitten (dat stoot de nekband tegen te muur waardoor je hoofd niet kan rusten).
Zeker als je op zoek bent naar goede oordopjes die niet zomaar uitvallen en er een beetje geld voor over hebt, is deze zijn geld waard.

Nawoord :9
Mijn eerste reviewtje. Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad. Mochten er dingen missen of weet je zeker dat iets niet klopt, dan hoor ik het wel.

kleine edit [06-05-2008]:
Hij is echt waterdicht. Ondergedompelt tijdens gebruik in het zwembad. Hij werkt nog steeds perfect!

Heb jij ook een Sennheiser PMX 70 Sport?