Audio-Technica ATH-M50 (Zwart) Review

Thijme94 16 oktober 2012, laatste update op 16 oktober 2012, 2.598 views

Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Goeie prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geluidskabel zit vast aan de koptelefoon.

Gebruik deze koptelefoon nu een paar maanden.
Hiervoor luisterde ik muziek met Sennheiser CX300II oordopjes of een Creative Fatal1ty headset, maar deze vallen beide in het niets bij de Audio-Technica's.
Prachtig geluid.
Ze zien er daarnaast naar mijn mening ook nog erg goed uit, veel beter als die glimmende beats by dre koptelefoons:p

Hoge tonen: erg helder, word niet piepend ofzo aan je oren bij hele hoge tonen zoals sirenes.
MIdden tonen: Ik hoor geluiden/stemmen in nummers die ik nog nooit eerder heb gehoord, ookal heb ik het de nummers al zovaak gehoord.
Lage tonen: Ook gewoon goed, kan er weinig anders over zeggen. (luister veel naar house/hardstyle dus hou wel van een flinke bass, en ik ben hier dik tevreden over) Maar kan er netzogoed na reggae of rock mee luisteren, wat ik soms ook nogwel doe.

• Sennheiser CX300II
  • Creative Fatal1ty
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Audio-Technica ATH-M50 (Zwart)?

Kom op, zo'n goede hoofdtelefoon als de ATH-M50 verdient toch wel een uigebreidere review dan dit. Er valt zo veel over te vertellen! :)
Wel daar ben ik niet zo zeker van > ieder heeft een ander gehoor (geschoold of niet) wat de ene goed vind, vindt de andere te schril of te dof, bombastisch of juist te overheersend, komt daar nog bij, wanneer heb je hem beluisterd, was je zenuwachtig, was het druk in de winkel,...in welke "mood" was je, enz...er zijn zoveel factoren waarmee je rekening moet houden. Op een punt geef ik Thijme94 wel gelijk > namelijk die hoofdtelefoons van beats by dre klinken? afschuwelijk > goed voor de Johnny's en de Marina's. Spijtig dat AT een vaste kabel heeft, voor de rest prijs vs."kwaliteit"= OK
Dat is waar! Ben alleen geen expert wat betreft geluid en wou gewoon ff me mening achterlaten(:
Beste Thijme, zou je ook iets kunnen zeggen over hoe de hoofdtelefoon klinkt, behalve duidelijk beter dan een cx300 II / Fatal1ty-headset?
Want wt zijn de punten waarop de Audio-Technica's zo'n verschil is? En kun je iets zeggen over hoe bijv. de bass en midden- en hoge tonen naar jouw mening uit de verf komen?
Vraag het vooral uit nieuwsgierigheid, omdat er naast jouw review maar n andere is op tweakers :)

Eigenlijk vind ik dit maar een heel beperkt stukje tekst voor een review ;)
Meer een korte beoordeling eigenlijk.
Okee, zal proberen het geluid te beschrijven! Sorry dat me review zo kort is, nog nooit eerder een review achtergelaten:p

Kwam er met deze koptelefoon ook wel achter dat youtuberipjes niet z'n beste geluidskwaliteit hadden ;p je merkt het verschil tussen 128kb/s en 320 kb/s echt wel:p

Hoop je hiermee iets geholpen te hebben, kan je de ath-m50's wel aanraden :)
Dank je wel! :)

[Reactie gewijzigd door Bluepenguin op 18 oktober 2012 21:27]