IIyama ProLite E431S-S (17", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zilver) Review

Roger_Rabbit 20 augustus 2006, 335 views

IIyama ProLite E431S-S (17", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zilver)

Pluspunten

• Zeer scherp beeld
  • Mooie Kleur
  • Goed design

Minpunten

• Monitor zit scheef aan de voet
  • Met DVI aansluiting ook boxjes in monitor die ook nooit gebruik.
  • Na 2,5 jaar gebruik ging in juni 2006 de backlight kapot. Scherm is opgehaald door IIyama aan huis. Heb alleen 8 weken moeten wachten voor het scherm gerepareerd was. Mijn scherm stond in Polen en er waren geen panels op voorraad.
  • Beetje erg lang wachten dus op mijn scherm, maar hij is weer terug en heb er nu een nieuw type panel in. Beeld is weer perfect.
  • Alleen de snelheid van de reparatie had beter gekund.

Ik heb deze monitor intussen al meer dan een jaar en heb er nog geen enkel probleem mee gehad, heb zowel de analoge aansluiting als de dvi aansluiting gebruikt. Perfect gewoon.
Heb geen spijt gehad van mijn duure aankoop toen.

Wat ik jammer vond toen ik de monitor kocht is dat er boxjes in zaten, ik gebruik ze nooit. Maar omdat dit de versie was met een DVI aansluiting toch maar deze genomen.

Ik gebruik mijn scherm ook vaak met snelle racegames, geen last van ghosting, heb eigenlijk nog nooit zo'n fijn scherm gehad.
Hiervoor had ik een Iiyama CRT scherm, maar dit is echt een wereld van verschil ik zou niet graag weer terug willen.

Het scherm heeft ook erg veel instelmogelijkheden waardoor het beeld voor iedereen naar wens is in te stellen.

Heb jij ook een IIyama ProLite E431S-S (17", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zilver)?