Meelec M6P (Zwart) Review

Daniel36 14 oktober 2012, laatste update op 6 november 2012, 622 views

Meelec M6P (Zwart)

Pluspunten

• Pasvorm : ze zitten erg goed en steken niet uit, dus kan je op je zij liggen luisteren!

Minpunten

• Ik heb gekozen voor de "kleur" transparant, nadeel daarvan is dat het erg erg plastic uitziet.

Na het overlijden van mijn Creative EP-830's heb ik de Meelectronics M6 besteld.
Ze worden aangeboden door een webshop in NL, zie P.W., op Ebay en je kan ze rechtstreeks bestellen bij Meelectronics in de VS.

De webshop had ze niet op voorraad, Ebay kon maar ik kon even niet inloggen (don't ask 8)7 ) dus besteld bij
de fabrikant.
Ging makkelijk zat, betaald via creditcard en keurig een mailtje dat de bestelling gedaan was.
Later een berichtje dat ze verstuurd waren en na 8 dagen werden ze door de brievenbus geduwd.
Vind ik snel, ik had de eenvoudigste verzending gekozen, zonder Track and trace.

In de verpakking : het setje, inclusief 5 paar tips, een opberghoesje, een eenvoudige handleiding en een 20% kortingsbon voor een volgende aankoop.
Uiteraard gelijk geprobeerd, hoewel er zoveel tips bij zaten heb ik nog het gevoel dat het beter kan.
Komt misschien door mijn grote oren, maar ik ga de oude van mijn Creaives ook nog even proberen, ik heb jet idee dat de tips die erbij zitten nog net niet goed afsluiten.

Ze zitten geweldig, wel even wennen want ze gaan een beetje scheef je oren in en het kabeltje gaat dan over je oor.
Eenmaal geplaatst zitten ze helemaal plat in je oor.

Het geluid is nu nog moeilijk te zeggen, in eerste instantie zeg ik: minder bas dan de 830's en meer hoog en midden.
Niet minder goed, maar anders.
Ik heb natuurlijk nog geen twee uurtjes geluisterd, dus daar kom ik nog op terug.

Conclusie voor nu:
Voor 29,25 incl. verzending een leuk koptelefoontje.
Overigens kan het nog iets goedkoper via Ebay.

---
Inmiddels heb ik ze een week ongeveer en ik ben redelijk tevreden.
Ze zitten echt lekker en klinken heel aardig, maarrrrrr.... ik heb het idee dat de Creatives toch wel beter klonken!
Dat is geen leuke conclusie maar goed.
Het midden en hoog is op zich prima, maar de bas is duidelijk minder diep en klink soms een beetje gemaakt.
Misschien dat het nog beter wordt maar ik vraag het me af.

• sandisk sansa clip 2 gb

Heb jij ook een Meelec M6P (Zwart)?

No offence, maar meestal zijn de hedendaagse dopjes erg gericht op bass. Kijk bijvoorbeeld naar beats bij Dr. Dre, het klinkt van geen meter maar de bass is extreem. Dit moet dan studiokwaliteit zijn 8)7 .

Ik verwacht dat dit soort dopjes iets zuiverder geluid kan produceren. Maar goed ik heb ze zelf nog niet. Misschien beetje prutsen met de equilizer!
Ik hen sterk het idee dat de tips niet goed passen in mijn oren.Helaas zijn er geen grotere bij en de oude van mijn vorige passen hier niet op.