Sennheiser PMX 680 Sports (Geel) Review

Arie- 10 oktober 2012, laatste update op 10 oktober 2012, 476 views

Sennheiser PMX 680 Sports (Geel)

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Draagcomfort
  • Geluid

Minpunten

• Bas
  • Lastig zitten met hoofd achterover tegen steun

Introductie
Ik gebruik deze dopjes nu zo'n driekwart jaar en ben bijzonder tevreden, de dopjes worden gebruikt tijdens het sporten, in het openbaar vervoer en bijvoorbeeld de bibliotheek.
Gebruik
Ik heb de dopjes in driekwart jaar tijd zo'n 100 keer gebruik tijdens het sporten. Activiteiten welke onder dit sporten vallen zijn hardlopen,wielrennen en mountainbiken. In het openbaar vervoer heb ik de dopjes ook in, een nadeel deze doppen terwijl je ze gebruikt als je achterover zit, is de band die achter je hoofd langs loopt. De diameter hiervan is groter dan mijn hoofd, als ik achterover zit drukt de hard plastic band de doppen dus vooruit.
comfort
Een probleem wat ik heb ervaren met eerdere doppen, is druk op of in de oren omdat dopjes net niet goed zitten. Dat speelt niet bij deze dopjes, ik kan ze de hele dag inhebben zonder plastic wat gaat drukken op mijn oren van binnenuit. Ook heb ik geen last van snijdend plastic bovenlangs mijn oorschelp. Goed draagcomfort dus. Wat mij opvalt is dat ik dus geen last heb van de hoofdband als ik er een helm (mountainbiken en wielrennen) overheen draag.
geluid
Volume en omgeving: Als je het geluid harder zet valt omgevingsgeluid zo goed als weg, als je het geluid iets zachter zet zijn auto's of ander verkeer goed te horen, handig voor gebruik tijdens het sporten. De omgeving hoort weinig tot niets van het geluid uit je doppen als je het geluid maar niet te hard zet.
geluidskwaliteit: Ik heb weinig aan te merken op de kwaliteit van het geluid. Het enige nadeel is dat de bas soms minder aanwezig is dan zou moeten.
bouw
Zeer goed, driekwart jaar in gebruik, nog geen enkel probleem ervaren. Wat ik wel jammer vind is de volume regelaar aan het extensie koord. Volledig onnodig in mijn optiek en het kan alleen maar kapot gaan, al is daar op het moment absoluut nog geen sprake van. Wat een super positief punt is in mijn optiek, is de kwaliteit van het snoer. De dikte en het materiaal waar dit van gemaakt is, voorkomt dat het gaat kleven of in de knoop komt te zitten. Een leuke toevoeging is de reflector in de band achter je hoofd langs.

Heb jij ook een Sennheiser PMX 680 Sports (Geel)?