Asus A7N8X-VM/400, nForce2 IGP (mATX, Sound, LAN, TV Encoder, Vga) Review

Zr40 24 april 2005, 291 views

Asus A7N8X-VM/400, nForce2 IGP (mATX, Sound, LAN, TV Encoder, Vga)

Pluspunten

• Klein (Mini-ATX)

Minpunten

• Onstabiel wanneer de on-board videokaart gebruikt wordt.
  • Geen over- of onderklokmogelijkheden.

Ik heb dit moederbord gekocht, omdat ik er goede ervaringen mee had in een andere computer. Dit bleek echter geen goede keus te zijn. Zodra Windows geinstalleerd was, regende het diverse blauwe schermen. Na zoeken op Google bleek dat dit moederbord enorm selectief is met geheugen, wanneer de on-board videokaart gebruikt wordt. Mijn TwinMos 256 MB PC3200 reepje, die op slechts 333 MHz draaide vanwege de gebruikte processor (een Sempron 2300+ heeft standaard een FSB van 333 MHz), was blijkbaar niet goed genoeg.
Om dit te testen heb ik een Radeon 9600 gebruikt die in een andere computer zat. Met deze kaart is het systeem wel stabiel. Dit is jammer, want ik heb juist dit moederbord gekocht vanwege het kleine formaat (Micro-ATX), en de on-board videokaart.

Heb jij ook een Asus A7N8X-VM/400, nForce2 IGP (mATX, Sound, LAN, TV Encoder, Vga)?